Kaip pranešė tarptautinė organizacija UNESCO, jau 71 šalis priėmė sprendimus dėl moksleivių grąžinimo į mokyklas. Ši informacija paskelbta po virtualaus švietimo ministrų susitikimo, kurį organizavo UNESCO balandžio 29 dieną.

Iš 71-os šalies, priėmusios sprendimą dėl mokyklų atvėrimo, 12-oje šalių mokyklos jau veikia (tokiose šalyse kaip Danija, Kinija ir kt.), 52 šalys planuoja tai padaryti artimiausiu metu – dar šiais mokslo metais. Na, o 7-ios šalys paskelbė nusprendusios mokyklas atidaryti tik nuo kitų mokslo metų. Tačiau susitikimo metu net 128 šalių ministrai dar neturėjo kuo pasigirti – šių šalių vyriausybės oficialių sprendimų dėl mokyklų atvėrimo dar nepriėmė.

“Sprendimas atverti mokyklas – šiuo metu vienas jautriausių. Ir, žinoma, jis priklauso nuo kiekvienos šalies epideminės situacijos. Prioritetas, be abejo, yra sveikata ir moksleivių gerovė”, – sakė UNESCO direktoriaus pavaduotoja švietimo klausimais Stefania Giannini. Tačiau UNESCO atstovai taip pat pabrėžė, kad ilgas moksleivių “užlaikymas” karantine taip pat turi ir problemų – dalis moksleivių bei mokyklų per tą laiką tikrai atsiliks nuo bendraamžių, ir šitas spragas užpildyti bus sunku.

Į mokyklas grįžta Vokietijos, Prancūzijos, Kroatijos ir kai kurių kitų šalių moksleiviai

Kaip rašėme portale kurstoti.lt, į mokyklas jau tris savaites eina jaunesni Danijos moksleiviai (straipsnis apie tai, kaip atrodo pamokos po karantino čia). Tuo tarpu Kinija, atvirkščiai, jau atidarė klases vyresniems mokiniams (kol kas tik kai kuriuose regionuose, kur atsigavimas nuo epidemijos įvyko sparčiau).

Danijos bei Kinijos pavyzdžiu artimiausiu metu seks ir Vokietija, Prancūzija, Kroatija bei kai kurios kitos šalys.

Dalis Vokietijos moksleivių į mokyklas grįš šią savaitę (nuo gegužės 6 dienos). Pirmiausiai į mokyklas grąžinami abiturientai bei kitų klasių moksleiviai, kurių šiemet laukia egzaminai. Taip pat „gyvai“ mokosi ir vyriausieji pradinių mokyklų mokiniai (paskutinės pradinių mokyklų klasės).

Tuo tarpu Prancūzijos švietimo ministras pranešė, kad mokyklos palaipsniui atvers duris nuo gegužės 11-os dienos. Mokyklų atidarymas vyks palaipsniui – regionas po regiono, priklausomai nuo to, kiek konkretus regionas yra atsigavęs nuo epidemijos. Pasak švietimo ministro, Prancūzijoje bus sumažintas moksleivių skaičius klasėse, mokyklos taip pat gavo ir kitus nurodymus dėl saugumo. Be to, tėvai galės patys nuspręsti, ar leisti savo vaikams grįžti į mokyklas, ar tęsti mokymą nuotoliniu būdu.

Analogišką sprendimą priėmė ir Kroatija – mokyklos bus pradedamos palaipsniui atverti nuo gegužės 11-os  dienos, o tėvai galės priimti galutinį sprendimą dėl vaikų grįžimo į mokyklas.

Laosas, kaip ir Vokietija, pirmiausiai grąžins į mokyklas tuos mokinius, kurių laukia egzaminai – jie į mokyklas grįš gegužės 18 dieną. Vėliau prie jų prisijungs ir kiti mokiniai. Jau patvirtintos ir paskelbtos rekomendacijos, kaip turi elgtis mokyklos, kad būtų kiek įmanoma sumažintos rizikos dėl koronaviruso: bus privalomas temperatūros matavimas į mokyklą atvykusių mokinių, kaukių dėvėjimas mokyklose bei saugaus atstumo laikymasis.

Samdomi nauji mokytojai

Kai kurios iš šalių, nusprendusių atverti mokyklas nuo kitų mokslo metų, aktyviai ruošiasi moksleivių grąžinimui į mokyklas: svarstomos bei tvirtinamos rekomendacijos ir reikalavimai, kurių turės laikytis mokyklos. Pradėta ir naujų mokytojų atranka, kad nuo rugsėjo sumažinus klases, būtų galima mokymą vykdyti efektyviai.

Italija, kurią epidemija palietė bene smarkiausiai Europoje – tarp tokių šalių, kurios planuoja mokinius į mokyklas grąžinti rugsėjį. „Naujiems mokslo metams mes jau samdome 24 tūkstančius naujų mokytojų, ypač kviesdami pasirinkti šią karjerą jaunesnius specialistus, kurie nuo rugsėjo galėtų prisijungti prie mokyklų gyvenimo su naujomis iniciatyvomis ir motyvacija“, – sakė Italijos švietimo ministrė Lucia Azzolina. Pasak jos, visų šių naujų mokytojų pajėgų prireiks, sumažinus mokyklų klases.

Italijos švietimo ministrė taip pat teigė, kad švietimo svarba yra itin didelė, kalbant apie socialinį bei ekonominį šalies gyvenimą, tad švietimo „atstatymas“ į normalias vėžes yra vienas iš prioritetų siekiant šalies atsigavimo po krizės.

Lietuvoje, kaip ir Lotynų Amerikoje, galutinių sprendimų nėra

Datos, nuo kada moksleiviai galėtų grįžti į mokyklas, dar nėra patvirtintos beveik visoje Lotynų Amerikoje: Argentinoje, Peru, Kosta Rikoje, Meksikoje bei kitose šalyse. Lotynų šalys ypač susirūpinusios, kad toliau tęsiamas nuotolinis mokymas didins atotrūkį tarp miesto ir kaimo moksleivių. „Esame susirūpinę moksleiviais iš kaimiškų vietovių, kurie turi mažesnę prieigą prie nuotolinio mokymosi paslaugų. Šiuo metu analizuojame kitų šalių patirtį, planuodami mokyklų atvėrimo procesą“, – sakė  Peru švietimo ministras Martin Benavides.

Lietuvoje taip pat kol kas laukiama galutinių sprendimų. Kol kas švietimo, mokslo ir sporto ministras tėra “minėjęs”, kad dalis moksleivių galėtų grįžti į klases šių metų birželį, ypač abiturientai, kurie ruošiasi brandos egzaminams. Tačiau konkrečių sprendimų paskelbta nėra. Kaip ir nėra paviešinta, kaip tos pamokos ar konsultacijos atrodys tebesitęsiant karantinui.

Portalas kurstoti.lt šiandien nusiuntė klausimus švietimo, mokslo ir sporto ministerijai – kada ir kurie mokiniai (kurių klasių) galės grįžti į mokyklas, kokie nauji reikalavimai bus taikomi dėl saugumo (ar bus mažinamas mokinių skaičius klasėse, kokiu būdu bus sumažinti kontaktai tarp mokinių ir kaip bus pasirūpinta mokytojais, esančiais rizikos grupėje ir kt.). Atsakymų į šiuos klausimus laukiame, kaip ir jūs visi.

 

 

Straipsnio autorė: Žydronė Lukšytė

El.paštas: zydrone.luksyte@gmail.com