Pasak Vilnius Tech rektoriaus prof. dr. Alfonso Daniūno, pokyčius paskatino net kelios priežastys, visų pirma – poreikis geriau atspindėti universiteto darbus. „Universitetas, kaip ir bet kuri kita organizacija, žingsnis po žingsnio juda į priekį. Nuolat galime pasidžiaugti naujais įvairių sričių pasiekimais, laimėjimais, tad labai svarbu, kad mus atspindintis vardas, logotipas išreikštų tikrąją mūsų veiklą. Universiteto prekinis ženklas nebuvo atnaujinamas ilgą laiką, tad natūralu, kad vykstant pokyčiams mus supančioje aplinkoje, atsinaujinimas yra neišvengiamas“, – sako A. Daniūnas. 

Anot jo, kitas svarbus permainų postūmis – orientacija į tarptautinę rinką. „30 proc. visų studijų programų universitete vykdoma anglų kalba. 2019 m. mainų ir laipsnio siekiantys studentai iš užsienio sudarė 13,5 proc. visų universiteto studentų. Šis skaičius kasmet auga, tad matome savo vertę ir populiarumą tarptautinėje rinkoje. Norime ir universiteto vardą padaryti lengviau suprantamą bei priimtiną tarptautinėms auditorijoms. Šalies arba sostinės ir technologijų kombinacija universiteto pavadinime yra gerai atpažįstama visame pasaulyje ir aiškiai parodo aukštosios mokyklos pakraipą, be to yra lengvai pritaikomas bei suprantamas lietuvių ir anglų kalbomis. Egzistuoja nemažai sėkmės pavyzdžių, tokių kaip Georgia Tech, CalTech, TalTech ir kt., kurie yra stiprūs tarptautiniai technologiniai universitetai“, – atkreipia dėmesį Vilnius Tech rektorius.

Galvojant apie prekinio ženklo pokytį svarbu buvo išreikšti ir universiteto esmę, pamatines vertybes, strateginius tikslus. „Mūsų šaknys, esmė ir ateitis yra susieta su technologijomis. Net jei mes giliname žinias architektūroje, kūrybinėse industrijose ar ekonomikoje, mūsų pamatas, skirtumas nuo kitų universitetų ir varomoji jėga yra tai, jog esame technologijų universitetas. Tiksliausiai tai nusako „Vilnius Tech“, – akcentuoja rektorius.

Prekės ženklo keitimo procesas išskirtinis tuo, kad jame dalyvavo visa universiteto bendruomenė. Dėliojant pradines idėjas, drauge su partneriais Synthesis Consulting ir Critical buvo daromos focus grupės su universiteto vadovybe, studentais, dėstytojais, buvo apklausti moksleiviai. Apklausos parodė, kad bendruomenė pritaria pokyčiams. Taip pat buvo surengtas balsavimas, kurio metu bendruomenės nariai galėjo išreikšti savo simpatijas vienam iš parengtų universiteto logotipo variantų. Bendruomenės balsas šiame procese buvo lemiantis.

Naujajame Vilnius Tech logotipe yra užkoduotos dvi pirmosios pavadinimo raidės – V ir T. Panaudotas vadinamas „geštaltinis principas“, kuris viename vaizde koduoja kelis simbolius ir taip leidžia žmonėms matomam vaizdui suteikti savas reikšmes. Šiuo atveju V ir T sujungimas sukuria skydo formą, kuri yra asociatyvi herbo silueto išraiška. Šia asociacija buvo siekiama šiuolaikiško universiteto įspūdį moderniai susieti su istoriniu jo kontekstu, ištakomis.

Pasak Vilnius Tech rektoriaus, šie pokyčiai visai bendruomenei turėtų suteikti veržlumo, naujos energijos. Kalbėdamas apie ateities tikslus, A. Daniūnas mini tolimesnį studijų skaitmenizacijos procesą, dėmesį dirbtinio intelekto, robotikos ir kitoms dabar itin aktualioms studijų sritims. „Turime dar labiau žvelgti į ateitį ir ruošti jai reikalingus specialistus, dar labiau stiprinsime tarpkryptiškumą. Kad ir kaip gerai atrodome pasauliniu mastu, esame Lietuvos universitetas, ir mūsų misija yra prisidėti prie šalies vystymosi bei pažangos. Taigi, bendradarbiavimas su įvairiomis institucijomis, verslu mums ir toliau išliks labai svarbus. Tikimės, kad šios permainos suteiks pridėtinės vertės, tačiau visi rezultatai, kaip ir seniau, priklausys nuo visų mūsų darbų“, – sako Vilnius Tech rektorius.