1. Techninių specifikacijų rašytojas

Jeigu jums sekasi sudėtingas technines idėjas užrašyti paprasta ir suprantama kalba, techninis rašymas gali būti kaip tik jums. Šie specialistai dažnai dirba gamybos įmonėse, rengdami naudojimo instrukcijas, gaminių dokumentaciją, atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus ir kitą medžiagą vartotojui. Tai galbūt nėra pats romantiškiausias karjeros pasirinkimas poetiškos sielos jaunuoliui, tačiau jis gali puikiai tikti mėgstančiam programinę įrangą, inžineriją, tiksliuosius mokslus, interneto svetainių dizainą bei kitas technikos sritis ir norinčiam suderinti šiuos pomėgius su rašymu.

  1. Redaktorius

Geri rašytojai tampa gerais redaktoriais. Jie ne tik puikiai moka mintis reikšti aiškiai, suprantamai, bet ir turi platesnę kūrinio ar produkto viziją. Redaktoriai paprastai vadovauja kūrėjų komandai ir dažnai deleguoja rašymo užduotis jos nariams, o patys prižiūri ir ištobulina galutinį produktą. Redaktoriais paprastai tampama, užkopus karjeros laiptais ir įgijus nemažai patirties dirbant žemesnėse komandos pareigose. Geriausiai žinomi yra žurnalų, laikraščių, interneto naujienų portalų redaktoriai. Tačiau redaktorių būna ir kitose įmonėse, pavyzdžiui, leidyklose ar  didesnių prekių bei paslaugų įmonių komunikacijos skryriuose.

  1. Žurnalistas

Tradiciškai žurnalistai vaizduojami kaip įkyrūs dėdės bei tetos, bėgiojantys paskui politikus su mikrofonais ir užduodantys provokuojančius klausimus. Visgi šiandien didžioji dalis naujienų yra publikuojama ir skaitoma internetinėje erdvėje. Į virtualią erdvę persikėlė ir dauguma spaudos konforencijų. Pasirinkus šį profesinį kelią, atsiveria darbo formų ir galimybių įvairovė. Pavyzdžiui, galima vesti rubriką mėnesiniame žurnale ar kasdien rašyti po kelis straipsnius interneto dienraščiuose. Žurnalistai paprastai specializuojasi tam tikroje temoje ar srityje, pavyzdžiui, švietimo, sveikatos apsaugos, vidaus politikos, mados, technologijų ir kt.

  1. Socialinių tinklų komunikacijos specialistas

Dar prieš gerą dešimtmetį naudoti socialinius tinklus verslų rinkodarai atrodė neįtikėtina ir neįprasta. Šiais laikais daugybė verslų jau turi sukūrę atskirą pareigybę ar net visą komandą darbuotojų, kuriančių komunikacijos strategijas ir turinį vien tik socialiniams tinklams, tokiems kaip Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ir pan. Ši komunikacijos kryptis yra pakankamai nauja, tad dar neturi praminto tradicinės karjeros kelio. Išsilavinimas komunikacijos srityje gali praversti, tačiau dar svarbiau yra praktinė socialinių tinklų turinio kūrimo patirtis, vadinamasis portfolio. Naudinga netgi  mažos įmonės socialinių tinklų paskyros valdymo ir kūrimo patirtis. Asmeninio profilio vystymas taip pat gali būti laikomas darbo patirtimi šioje srityje, žinoma, jeigu paskyra tapo bent kiek populiari.

  1. Tinklaraštininkas

Tinklaraščių pasaulis yra prisotintas. Tai kiek apsunkina galimybę susikurti asmeninį tinklaraštį, kuris išpopuliarėtų ir iš jo gaunamos pajamos suteiktų jums pilnavertį atlyginimą. Tačiau nieko nėra neįmanomo. Taip pat yra galimybė kurti turinį kitų asmenų ar įmonių tinklaraščiams. Jei be rašymo įgūdžių puikiai mokate vieną ar kelias užsienio kalbas, galite nuotoliniu būdu dirbti viso pasaulio įmonėms, pavyzdžiui, rašyti programavimo įmonei JAV ar kosmetikos prekiniam ženklui Prancūzijoje. Jeigu nuolat degate naujomis idėjomis ir kuriate autentišką, drąsų rašymo stilių, tai jums padės išsiskirti iš aplinkos šioje konkurencingoje srityje.

 

Tai yra tik keletas variantų iš daugelio, kaip galite panaudoti savo talentą rašyti. Neabejotinai, per kelerius metus, kol baigsite studijas, sparti technologijų plėtra sukurs sąlygas atsirasti dar daugiau naujų profesijų bei pareigybių tekstų meistrams. Neprivalote pasirinkti savo karjeros kelio iškart. Jei jaučiate, kad norėtumėte savo profesinę ateitį sieti su rašymu, verta apsvarstyti žurnalistikos, filologijos ar komunikacijos studijas. Dar svarbiau yra išnaudoti kuo daugiau progų kurti pačius įvairiausius tekstus – grožinius, komercinius, socialinių tinklų įrašus, tinklaraščius pasirinkta tema ir kt.

Žurnalą "Kuo būti 2021" internetu galite užsisakyti tiesiai į namus: (pristatymas nemokamas): www.kurstoti.lt/?eshop

Žurnalą galite rasti ir daugumoje prekybos centrų. 

* * *

Straipsnį parengė: Aistė Borjas

El. paštas: aiste.borjas@gmail.com