Drąsa rizikuoti

Pagrindinė priežastis, kodėl dauguma žmonių renkasi dirbti samdomą darbą, yra finansinis stabilumas. Žinojimas, kad kas mėnesį jų banko sąskaitą pasieks fiksuota pinigų suma suteikia saugumo jausmą. Verslininko prigimtį turintis žmogus yra pasiruošęs rizikuoti. Dėl savo idėjos, laisvės dirbti sau ir galimybės uždirbti daug daugiau, jis pasiruošęs paaukoti stabilių pajamų teikiamą komfortą. Žinoma, svarbu rizikuoti apskaičiuotai ir turėti planą B, jei verslo idėja nepasiseks.

Tikėjimas savo idėjomis

Riziką prissimti lengviau tam, kas tvirtai tiki savo idėja. Verslininkams būdingas prigimtinis pasitikėjimas savimi ir savo sumanymais bei savo gebėjimas sėkmingai juos įgyvendinti. Ši savybė suteikia drąsos prissimti riziką bei susitvarkyti su iškylančiomis problemomis. Tai ypač svarbu pradedant verslą, kuomet projektas dar nėra stabilus, pajamos - negarantuotos, o procesai – nusistovėję. Šis tikėjimas leidžia irtis pirmyn ir kelyje link tikslo įveikti bet kokias kliūtis.

Orientacija į sprendimus

Problemų kyla visiems, tačiau verslininkai su jomis tvarkosi kitaip nei likę pasaulio gyventojai. Jie pradeda nuo klausimo, kokį gerą sprendimą galiu pasiūlyti šiai problemai. Dėl šios priežasties programuotojai neretai turi ir verslininko gyslelę. Jų tikslas yra pateikti skaitmeninius sprendimus skaitmeninių technologijų pasaulyje kylančioms problemoms. Verslininkui būtinas konstruktyvus požiūris į problemas. Ieškoti sprendimų – tiesiog jo hobis. Tai galima pavadinti „verslininko dvasia“.

Jų idėjos netelpa į standartus, nei į darbotvarkę „nuo 8 iki 5 val.“

Dinamiškos ir pažangios įmonės mėgsta, kai jų darbuotojai rodo iniciatyvą ir siūlo naujas idėjas. Visgi organizacijose juos riboja tam tikra nusistovėjusi kultūra ir taisyklės. Tokie standartai dažnai lemia, kad idėjos, kurios reikalauja per didelių pokyčių, atsitrenkia į sieną. Verslininkų mąstymas netelpa į standartus. Jų idėjos ir entuziazmas verda galvoje, net ir pasibaugus darbo (ar mokslo) dienai.

Jie moka parduoti

Svarbiausia bet kurios srities verslininko savybė yra gebėjimas parduoti. Dažnai šis bruožas pasireiškia jau vaikystėje ar paaglystėje. Vieni tiesiogiai pardavinėja draugams ir giminaičiams daiktus ir paslaugas. Kiti  parduoda savo idėjas. Apie tokius sako: „jis net ir eskimams ledą sugebėtų parduoti“. Jei jums lengvai sekasi įtikinti žmones savo idėjomis – ar tai būtų pasiūlymas jungtis prie tavo organizuojamo renginio, ar bėgti iš pamokų - greičiausiai turite verslininko gyslelę.

Atkaklumas

Bet kuris verslininkas turi ką papasakoti apie sunkumus. Be jų verslas neįmanomas. Kai kurie žmonės pasiduoda, susidūrę su pirmomis kliūtimis kelyje. Žinoma, svarbu jausti riba. Yra situacijų, kai pastangos tampa vertos tiek pat, kiek bandymai galva pramušti sieną. Tačiau tikri verslininkai yra atkaklūs, siekdami savo tikslo, pasitikintys savimi ir atsparūs klaidoms ir nesėkmėms.

Nepasitenkinimas esama padėtimi

Tai – ne apie savybę bambėti ir kritikuoti. Verslininkai pasižymi tam tikru konstruktyviu nepasitenkinimu. Jie kasdienybėje įžvelgia, kas yra netobula, kas galėtų būti geriau ir turi pasiūlymų, kaip tai pagerinti. Verslininkai dažniau specializuojasi tam tikroje konkrečioje srityje, pavyzdžiui, informacinių technologijų ar restoranų. Tačiau jie nuolat turi konstruktyvių įžvalgų bei siekia pagerinti esamą situaciją bet kurioje gyvenimo srityje.

Galimybių matymas visur

Gyvenimo situacijose papsrastai matai stiklinę kaip „pusiau pilną“? Verslininkai yra ne tik optimistai, jie visur įžvelgia galimybes. Ši savybė paskatina juos surasti dar neatrastą verslo nišą, kurti naują produktą. Tokiems žmonėms pasiseka pastatyti didžiausias verslo imperijas. Kai kurie produktai užpildo jau esančią paklausą rinkoje, o kiti – tiesiog ją sukuria.

Įkvepiantis klasikinis to pavyzdys yra Styvas Džobsas, aštuntojo dešimtmečio pradžioje sukūręs pirmąjį „Apple“ kompiterį. Moderniųjų technologijų priešaušryje jis degė dar niekam negirdėta idėja sukurti ne tik funkcionalų, bet nuostabiai gražų kompiuterį. Šiandien milijonai žmonių nebeįsivaizduoja savo gyvenimų be „Apple“ technologijų.

* * *

Ar atpažįstate šiuos bruožus savyje? Jei taip, galbūt vertėtų pasvarstyti apie nuosavo verslo kūrimą ir su tuo sieti savo studijas bei ateitį? Vienas kelias yra rinktis verslo vadybos ar susijusias studijas. Kitas variantas – studijuoti kitą mėgstamą dalyką, o verslo kūrimo žinių įgyti papildomai.

* * *

Žurnalą "Kuo būti 2021" internetu galite užsisakyti tiesiai į namus: (pristatymas nemokamas): www.kurstoti.lt/?eshop

Žurnalą galite rasti ir daugumoje prekybos centrų. 

* * *

Straipsnį parengė: Aistė Borjas

El. paštas: aiste.borjas@gmail.com