* Egzamino užduotis rasite čia.

** Preliminarius anglų kalbos VBE atsakymus rasite čia.

Klausymo užduotis pasirodė „sukta“ net ir puikiai kalbantiems angliškai

Klausymo užduotys iš egzamino išeinančiam abiturientui Vykintui Tvaronui pasirodė pakankamai „sukta“, ypač pradžioje. Reikėjo pažymėti, kas sakoma dialoge. Pasak jo, egzamino sudarytojai stengėsi kuo sunkiau perfrazuoti, suvelti užduotis. Dėl to kilo rizika apsigauti.

Vykintui šią užduotį geriau padėjo atlikti praktika. Vaikinas teigia, jog vaizdo įrašus internete žiūri beveik išimtinai tik anglų kalba. Jis  mano, jog moksleiviams, kurie žiūri vaizdo įrašus, pavyzdžiui, rusų kalba, turėjo būti gerokai sudėtingiau atlikti šią egzamino dalį.

Abiturientas Lukas Zakarevičius teigė, jog anglų kalbos egzaminas jam nėra pats sunkiausias. Jis mano, jog šiuolaikiniai paaugliai dažnai angliškai kalba net geriau nei lietuviškai. Visgi keletas užduočių buvo kiek sunkesnės.

Tokia jam pasirodė klausymo užduotis. Pasak jo, raktiniai žodžiai buvo paslėpti, tad reikėjo gerai pamąstyti prie rašant atsakymus.

Egzaminą laikiusiai Giedrei Junaitei sudėtingiausia pasirodė būtent klausymo užduotis. Joje tekstas buvo perfrazuotas ir reikėjo pasistengti „pagauti“ konkretų atsakymo žodį. Ji mano, jog ten galėjo suklysti nemažai moksleivių. Visgi jai pavyko sau padėti, pasiruošimo metu susirašant svarbiausias išgirsto sakinio dalis, pasižymint jo pagrindinę mintį, kad būtų lengviau orientuotis.

Laiško temą suprato ne visi

Kalbinant iš egzamino išeinančius moksleivius, susidarė įspūdis, jog laiško rašymo užduotį jie suprato nevienodai. Tai rodo, jog užduotis galėjo būti suformuluota kebliai.

Rašymo dalis Vykintui pasirodė pakankamai sudėtinga. Jo nuomone, laiško tema buvo gan kvaila. Vaikinas netgi nėra tikras, ar gerai suprato pateiktą užduotį. Anot jo, tema buvo apie regioninius skirtumus, tačiau, ar prašoma rašyti apie Lietuvos, ar kitus regionus, jam liko neaišku.

Abiturientas nusprendė pakreipti laiško temą taip, kad turėtų ką rašyti – apie patyčias. Jis palygino, kaip patyčių intensyvumas ir būdai pasireiškia skirtinguose Lietuvos regionuose – kur patyčios grubesnės, kur jos aktyviau persikelia į internetą ir pan. Šiuo atveju, Vykintui padėjo asmeninė patirtis.

„Pusė mano giminės yra iš Kauno, tad prisiminiau jų pasakojimais ir palyginau patyčių skirtumus Vilniuje ir Kaune,“ – savo sugalvota išeitimi dalijosi V.Tvaronas.

Tuo tarpu, L.Zakarevičius suprato, jog laiško užduotyje buvo prašoma parašyti, apie ką kalbės, pristatydamas tam tikrą regioną.

Esė tema – aktuali, bet ne visiems lengva

Rašinio (esė) dalis Vykintui patiko labiau. Užduotyje buvo prašoma atsakyti į klausimą, dėl ko jauni žmonės seka nuomonės formuotojus (angl. K. Influencer) ir kokios to pasekmės. Jaunuolis rašė apie tai, jog dėl „Instagram“ nuomonės formuotojų įtakos kai kurioms merginoms gyvenimas apkarsta. Pasak jo, socialiniame tinkle nuomonės formuotojos stengiasi parodyti tobulą gyvenimą, aprangą, išvaizdą. Dėl to realiame gyvenime daugelis merginų lygina savo su soc.tinklų žvaigždėmis ir dėl to jaučiasi nepilnavertės, kartais net nustoja valgyti, suserga bulimija.

V.Tvaronas rado ir teigiamą nuomonės formuotojų įtakos aspektą. Jaunuolis rašė, jog, žiūrėdami „Youtube“ vaizdo įrašus, žmonės gali atsiriboti nuo savo problemų, prasiblaškyti, taip pat sužinoti šį tą naudingo.

Moksleivis Lukas dalijosi, jog, prieš rašant rašinį, reikėjo gerai pagalvoti, kurį aspektą nagrinėti. Jis teigė parašęs kontraversišką esė. Jo nuomone, viskas priklauso nuo to, kiek pats žmogus pasiduoda influencerių įtakai ir jų progpaguojamam gyvenimo būdui. Laiško užduotis jam pasirodė lengvesnė.

Su rašymo užduotimi Giedrei nekilo sunkumų, nes per pamokas šioje srityje turėjo daug praktikos. Palankios jai pasirodė ir rašymo temos. Esė rašyti jai pasirodė sunkiau nei laišką, kadangi reikalaujama nemaža (180 žodžių) apimtis.

Tuo tarpu abiturientei Dovilei Stundytei sunkiausia buvo rašyti esė. Merginos teigimu, ši dalis jai būdavo sunkiausia ir mokykloje. Jai sudėtinga buvo struktūruoti rašinį, rasti argumentų, taip pat trūko žodžių. Nors jaudulys merginą blaškė, netgi sukėlė galvos skausmą, esė jai parašyti padėjo juodraštyje pasirašyti „minčių lietaus“ pavidalo teiginiai.

Teksto suvokimas šiemet – ilgas ir nelengvas

Lukui Zakarevičiui skaitymo užduotis pasirodė sudėtinga.

„Tekstas buvo labai ilgas. Sakiniai buvo suformuluoti sudėtingai. Užduotyje pateikta ir teksto santrauka, kurioje reikėjo pakeisti žodžius. Tekstas buvo apie sukčiavimą per testus,“ – komentavo Lukas.

Jis nusprendė šią užduotį praleisti ir pereiti prie esė bei laiško rašymo. Vėliau jis grįžo prie teksto suvokimo užduoties ir per likusį laiką ramiai ją išsprendė.

Pasak G.Junaitės, nelengva buvo ir viena iš skaitymo užduočių. Jai teko palikti dviejų žodžių laukelius tuščius, atsakymų rasti nepavyko.

Anot Vykinto, teksto suvokimo dalį išgelbėjo tai, jog jo anglų kalbos mokytoja per pamokas duodavo daug šio tipo užduočių. Jei būtų neturėjęs pakankamai praktikos, ši dalis jam būtų buvusi gerokai sunkesnė.

Kalbėjimo nebijo, nes „pusė giminės“ gyvena Anglijoje

Tikimės, jog daugumai abiturientų šiandien sėkmnigai pavyko įveikti klausymo, skaitymo ir rašymo dalis. Kalbėjimo užduotys abiturientų laukia kitą savaitę – birželio 21 – 23 dienomis.

Kalbėjimo dalies Dovilė bijo labiau nei šiandienos užduočių raštu. Ruošdamasi kalbėjimo daliai, abiturientė dar planuoja padirbėti su korepetitore.

Tuo tarpu Vykintas dalijasi kitokia patirtimi. Kalbėjimo dalies jis visiškai nebijo dėl asmeninės šeimos situacijos.

„Didelė dalis mano giminių gyvena Anglijoje. Mano sesuo šiuo metu ten studijuoja. Jos vaikinas kalba angliškai, tad šia kalba su juo ir bendrauju. Turiu pakankamai praktinės patirties, tad dėl egzamino kalbėjimo dalies visai nesijaudinu,“ – dalijosi Vykintas.

* * *

Pagrindinė brandos egzaminų sesija šiemet vyksta nuo birželio 7 d. iki liepos 2 d.

Pilną pagrindinės sesijos brandos egzaminų tvarkaraštį rasite čia:

Kur stoti | Paskelbtas 2021 metų brandos egzaminų tvarkaraštis

Detalų priėmimo į aukštąsias mokyklas tvarkaraštį rasite čia:

Kur stoti | LAMA BPO paskelbė detalų priėmimo į aukštąsias mokyklas tvarkaraštį

* * *

Straipsnį parengė: Aistė Borjas

El.paštas: aiste.borjas@gmail.com