Netrukus po egzamino savo atsiliepimu pasidalijo ir Klaipėdos licėjaus geografijos mokytoja metodininkė, Klaipėdos universiteto fizinės geografijos krypties doktorantė Aistė Andrulė.
Šis egzaminas buvo orientuotas ne tik į žinias, bet labai stipriai į loginį mąstymą ir šaltinių analizę. Tai, kas mano akiai pasirodė netgi įdomu ir gal kiek lengviau (žiūriu į diagramą, analizuoju, pritaikau savo žinias), daugeliui mokinių buvo rimtas iššūkis. Jiems nebereikėjo „tiesiog atsakyti“ – reikėjo mąstyti, taikyti, vertinti, apibendrinti.
Visa tai susiję su pasikeitusia ugdymo kryptimi – iš "kalimo" pereinama prie mąstymo, ir tai, be abejo, yra teisingas kelias. Tačiau problema ta, kad mes vis dar turime mokinių, kuriuos iki 10 klasės mokėme „kalti“, o dabar per 11–12 klasę staiga reikalaujame, kad jie mąstytų kaip akademikai. Tokia transformacija turi būti nuosekli – pradėti nuo 6 klasės, ugdyti mąstymą palaipsniui, o ne keisti žaidimo taisykles paskutinėmis minutėmis.
Neabejoju, kad tai svarbus ir reikalingas pokytis, bet šiuo metu jis per greitas, per staigus ir skaudžiai paliečiantis dabartinius dvyliktokus.
Vis dėlto, man asmeniškai džiugu matyti, kad „kalimas“ nebėra prioritetas. Viliuosi, kad ateityje tokios kartos bus paruoštos kitaip – mąstančios, nebijančios analizuoti, o ne tik atkartoti.
Vienas iš labiausiai populiarėjančių egzaminų
Nacionalinės švietimo agentūros duomenimis, geografijos egzaminą šiemet laikyti pasirinko 6894 dvyliktokai. Po lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, anglų kalbos, istorijos ir biologijos tai šeštas pagal populiarumą dažniausiai mokinių pasirenkamas egzaminas.
Pirmąją egzamino dalį vienuoliktokai laikys birželio 17 d.
Visą brandos egzaminų tvarkaraštį rasite čia.
Taip pat aktualu: kada ir kur bus skelbiami brandos egzaminų rezultatai?
(Pildoma)