Galbūt bandoma pateisinti tėvų lūkesčius, sulaukiama mokytojų replikų dėl prastų mokymosi rezultatų, o galiausiai pats sau keli tikslus, kurie kartais yra ne tavo jėgoms. Visi šie veiksniai gali sujaukti gyvenimą, jei neišmoksi kovoti su patiriamu stresu.

Vienos knygos autorė Susana Stiffelman mano, kad viskas yra susiję su baime: su baime neįstoti ten, kur nori, su baime būti vidutiniu ir niekuo neišsiskiriančiu mokykloje, kas ateityje gali įtakoti tavo galimybes įsidarbinti. Baimė yra labai galinga motyvacija, tačiau kartu ir „baubas“, kuris sukelia dirbtinai nereikalingo streso. Susana pasidalino keliais patarimais, kurie tikėtina, kad padės ne vienam moksleiviui išgyventi mokslo metus šiek tiek ramiau.

Raskite laiko sau

Gal nuskambės labai elementariai, tačiau miegas yra vienas iš būdų kovojant su stresu. Jūsų organizmui reikia poilsio, kurio metu jis lyg įkrauna savo elementus prieš kovą su tuo, kas jo laukia. Naudokite atitinkamus maisto produktus, galbūt kartais augalus, kurie nekenkia sveikatai, pavyzdžiui, mėtos lapeliai ar melisa, kad jūsų miegas būtų ramus. Būtent miego metu mūsų smegenys „suvirškina“ tai, ką gavo per dieną: įvairią informaciją, situacijas ir panašiai.

Nepamirškite daryti pertraukų, užsiimkite kūrybine veikla, kuri bent kelioms minutėms padės mintis nukreipti nuo kasdieninių rūpesčių. Tai padės jums sumažinti streso kiekį.

Keiskite savo mąstymą

Viskas priklauso nuo minčių. Streso šaltinis – stresinės mintys, jei būtų galima taip išsireikšti. Kai pradedi panikuoti, kad nebaigsi atsiskaitymo darbo laiku, tavo mintys tiesiog užsiprogramuoja, kad taip ir įvyks. Tada prasideda stagnacija. Atsikratykite tų blogų minčių, o geriau pažvelkite, kur būtų galima rasti papildomo laiko, kad prieš tai buvusi idėja būtų nugrūsta į tamsiausią kampą.

Žingsnis po žingsnio

Niekada neapsižiokite daugiau nei galite aprėpti. Įvertinkite savo galimybes ir galbūt didelį darbą suskaidykite į mažus etapus, kurie neatrodys tokie bauginantys kaip visas didelis paveikslas. Jei jums teko užduotis parašyti rašinį, o vien mintis kelia jums įtampą, tuomet šią užduotį išskaidykite į mažesnius darbus. Pavyzdžiui, susirasti šaltinius, sukurti ir apsidėlioti planą, parašyti gerą įžangą. Tokiu atveju užduotis neatrodo tokia neįmanoma. Galbūt net galima pasidėlioti planą su laiku, kiek užtruksite kiekvienam žingsniui.

Mažesni tikslai

Ne, mes neturime galvoje tai, kad nereikia tikslų. Tiesiog kartais šiek tiek nuleidus kartelę tikėtina, kad lengviau bus pasiektas tikslas, o negana to, net įvykdytas geriau nei norėtasi. Nekelkite sau tikslo, kad noriu būti geriausiu klasėje, geriau susitelkite ties asmeniniu rezultatu, kas jums yra gerai.

Išlaikykite balansą net egzaminų sesijos metu

Labai yra svarbu rasti laiko atsipūsti ir pailsėti net ir pačiu įtempčiausiu laikotarpiu. Net ir kaip norėtumėme, negalime dirbti ar mokytis be pertraukos. Jei bandysite perlipti per save ir neįsiklausysite į savo kūną, tiesiog perdegsite. Nieko gero iš to nebus. Nebijokite daryti trumpų pertraukėlių ir pravėdinti savo galvą nuo to, ką darėte. Niekas niekur nepabėgs.

Galbūt imkitės kažkokios veiklos bent jau penkiolikai minučių. Galbūt prisiminkite vaikystę, ką mėgote daryti, kai jums buvo šešeri. Pasinerkite į tai. Visur turi būti balansas, o smegenys negali dirbti visą parą.