Išmaniosios technologijos ugdymo procese

Pasak Klaipėdos universiteto Informacinių sistemų ir technologijų centro direktorės doc. dr. Dalios Baziukės, tai buvo viena iš praktinių paskaitos atsiskaitomųjų užduočių: „Per šią paskaitą studentai kūrė interaktyvius žaidimus išmaniojoje lentoje, kuri leido vaikus įtraukti į mokymo procesą ir ugdyti ne tik technologinius įgūdžius, bet ir anglų kalbos žinias.“

Darželinukai, kurie kitais metais bus pirmokai, Klaipėdos universitete turėjo atlikti užduotis: sudėlioti skaičius nuo 1 iki 10, parašyti pirmąsias vaisių ar daržovių raides anglų kalba ir t. t. „Šiandien anglų kalba vaikams nėra naujiena, tačiau vis dar sudėtinga, kai lentoje mato morką, o reikia rašyti ne raidę „m“, bet „c“. Jaunųjų mokytojų iš užsienio pastangomis su užduotimis vaikai susitvarkė“, – pasakojo dėstytoja.

Anot docentės D. Baziukės, technologijos padeda išlaikyti šiuolaikinių vaikų dėmesį kur kas ilgiau, nei būtų mokoma įprastais metodais. „Vaikai per pamoką buvo labai aktyvūs, jiems tokios pamokos tarsi žaidimas, kurį žaidžiant įsisąmoninama informacija. Be to, naudodami išmaniąją lentą taupome popieriaus, kanceliarinių priemonių išteklius“.

Pedagogikos studijų geografija plečiasi

Pasak Humanitarinių ir ugdymo mokslų fakulteto Pedagogikos katedros docentės Sados Ramanauskienės, į universitetą atvyksta vis daugiau užsienio studentų studijuoti pedagogikos. „Kadangi Klaipėdos universitete gerėja tiek apgyvendinimo, tiek studijų sąlygos, didėja ir užsieniečių skaičius. Be to, KU studentai vyksta į ES šalis studijuoti pagal „Erasmus“ ir kitas mainų programas.“ Docentės teigimu, Klaipėdos universitetas turi sudaręs bendradarbiavimo sutartis su užsienio universitetais, kurie vykdo panašias ar identiškas pedagogikos studijų programas. Tai sudaro didesnes galimybes organizuoti paskaitas užsieniečiams.

„Studentai pedagogikos studijų metu atlieka praktines užduotis – veda ugdomąsias veiklas darželinukams, pamokas moksleiviams. Bendradarbiaujame su Klaipėdos miesto darželiais ir mokyklomis, kur studentai atlieka praktikas, praktikumus ir įtvirtina paskaitose įgytas teorines žinias“, – teigė doc. dr. S. Ramanauskienė.

Stereotipinis požiūris į lietuvius – klaidingas

Turkas Onuras Armaganas pasakojo, kad tai pirmoji jo kelionė į užsienį. „Prieš atvykdamas čia, ieškojau internete atsiliepimų, informacijos, susijusios su Lietuva. Daug kur perskaičiau, kad lietuviai grubūs, nemandagūs žmonės. Tačiau atvykęs čia pasinėriau į visiškai priešingą atmosferą – žmonės draugiški, net ir nemokėdami angliškai stengiasi pagelbėti“, – teigia užsienietis.

Zheni Simeonova Bulgarijoje studijuoja neformalų ugdymą moksleiviams ir suaugusiesiems. „Ir vaikystės pedagogika gali būti neformaliojo ugdymo dalis. Kitaip tariant, norėdama būti gera neformaliojo ugdymo specialistė, turiu išmanyti ir formalųjį ugdymą. Todėl patirtis Klaipėdos universitete man yra labai naudinga.“ O. Armaganas Turkijoje studijuoja anglų kalbos mokymą, todėl Klaipėdos universitete dauguma paskaitų jam vyksta kartu su anglų kalbos filologijos studentais.

„Nesitikėjau, kad „Erasmus“ studijų metu mums teks dirbti su darželinukais. Tačiau tai buvo nuostabi patirtis, manau, kad neblogai susitvarkėme, nors labai jaudinausi, nes nesu dirbęs su tokiais mažais vaikais“, – įspūdžiais dalijosi O. Armaganas. „Man kaip tik su vaikais labai lengva, jie kitokie, nei suaugę žmonės, kurie tiesiog sėdi, stebi ir kažko tikisi. Su vaikais įdomiau – jie aktyvūs, įsitraukiantys ir niekada nemeluojantys. Tačiau dėl kalbos barjero džiaugiuosi, kad su mumis kartu buvo jų auklėtojos“, – pasakojo Z. Simeonova.