Būk įpročio žmogus

Suplanuok, kad miegoti turi ne daugiau nei aštuonias valandas. Gydytojai rekomenduoja, kad sveikam žmogui vidutiniškai reikia iki septynių valandų miego per parą. Miegoti eik tuo pačiu laiku kiekvieną dieną. Jei yra savaitgalis, tai laikas neturėtų skirtis daugiau nei valanda. Jei turi tam tikrą laiko sistemą, tuomet kūnas pripranta prie rutinos, o atsikelti jam pakanka vos kelių minučių.

Jei neišeina užmigti per 20 minučių, atsikelk, palik savo miegamąjį, veik kažką atpalaiduojančio: galima klausytis tam tikros muzikos ar paskaityti knygą. Grįžk į lovą, kai jautiesi šiek tiek pavargęs. Vėl nesiseka užmigti? Kartok prieš tai darytą veiklą.

Atkreipk dėmesį ką valgai ir geri

Neik į lovą nei alkanas, nei persivalgęs. Ypač reikėtų vengti sunkių ir sočių patiekalų likus kelioms valandoms prieš miegą. Būtent tai gali jus priversti nesudėti bluosto ne vieną valandą.

Nikotinas, kofeinas ar alkoholis yra taip pat tie veiksniai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį. Nikotino ir kofeino veikliosios medžiagos dar kelias valandas po vartojimo yra aktyvios ir veikia.

Sukurkite atitinkamą aplinką

Itin svarbu yra susikurti kambarį, kuriame būtų malonu miegoti. Dažniausiai miegoti yra maloniau vėsiame, tamsiame ir tyliame kambaryje. Jei jūsų kambaryje nėra naktinių užuolaidų, nuolatos plieskia šviesa, tuomet užmigti gali būti sunku. Jei yra galimybė, tai įjunkite kondicionierių ar ventiliatorių, naudokitės ausų kištukais ir kambaryje įsukite tik blankios, o ne ryškios spalvos, lemputes.

Tam tikri ritualai prieš miegą t.y. vonia ar kitokios meditacijos formos, yra puikus „vaistas“ geram miegui.

Limituokite savo pokaičio miego laiką

Jei dieną per ilgai truks jūsų pokaičio miegas, tai labai tikėta, jog naktį bus sunku užmigti. Jei jau nusprendėte, kad jums žūt būt reikia prigulti dienos metu, tai miegas neturėtų trukti ilgiau nei pusvalandį.

Kasdieninė fizinė veikla

Nors skamba gan kontraversiškai, tačiau fizinė veikla dienos metu prisideda prie miego kokybės. Tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad nereikėtų perlenkti lazdos ir sportuoti vakare, kuomet lieka vos kelios valandos iki miego. Net laiko leidimas lauke kasdien prisideda prie jūsų miego kokybės, todėl eikite pasivaikščioti į parką, rinkitės ne autobusą ar troleibusą, bet paėjėkite keletą stotelių.

Streso valdymas

Taip jau nutinka, kad dienos metu vyksta daug veiklos, atsiranda nenumatytų dalykų, kurie galbūt išmuša iš vėžių, bet visą tai reikėtų pamiršti prieš einant į lovą. Turėkite omenyje, kad problemų neišspręsite, jas palikite rytojui, o lova tegul būna ta vieta, kur esate atsipalaidavę, pailsėję ir atitrūkę nuo rūpesčių. Kovokite su stresu kasdien t.y. organizuokite efektyviai darbus, dėliokitės prioritetus ir panašiai, kad vakare visi darbai būtų atlikti ir nebūtų noro jaudintis dėl kažko.