Negana to, tam tikrus mokytojus prisimename visą gyvenime, nes jie palieka pėdsaką. Galbūt jie net įkvepia eiti pirmyn, kažką naujo išbandyti, perlipti per save. Tiems, kurie galvoja apie šią specialybę, pateikiame sąrašą asmeninių savybių, kurias privalo turėti mokytojas. Na, jei daugiau nei pusę turite, tuomet reikia tik pasveikinti ir tikėtis, kad būsite tie, kurie mokys ateinančias kartas.

Geras mokytojas turi turėti charizmatišką asmenybę ir išskirtinį mokymo stilių. Kiekvienas iš mūsų yra turėję mokytojų, kurių pamokose – mirk iš nuobodulio, nes mokoma „sausa“ medžiaga iš vadovėlio, nėra jokių praktinių užsiėmimų.  Mokytojas yra tarsi klijai, kuris gali pritraukti ir išlaikyti mokinių susidomėjimą.

Aiškūs pamokų tikslai. Geras mokytojas galbūt net negarsiai nusistatys tam tikrus tikslus, kuriuos reikia pasiekti per pamoką. Jis dirbs to tikslo link, kad tie tikslai būtų įgyvendinti.

Galbūt skamba nuobodžiai, tačiau geras mokytojas turi turėti gerus disciplinos įgūdžius. Kodėl? Natūralu, kad klasėje yra įvairių mokinių, todėl privalu turėti įgūdžius, kurie padės klasę suvaldyti, nukreipti tinkama linkme ir sukurti pozityvią mokymosi aplinką.

Klasė yra tarsi maža respublika, kurioje galioja tam tikros taisyklės. Vieni mokytojai į jas žiūri griežčiau, kiti – aplaidžiau. Geras mokytojas turi savyje turėti savybių toms taisyklėms sukurti ir skatinti moksleivius jų siekti. Tai nėra bausmių taikymo metodas, tačiau labiau inspiracinis, kuris klasėje sukuria vienas kitam pagarba pagrįstus santykius.

Mokytojui tenka bendrauti su moksleiviais, tačiau nereikia pamiršti ir jų tėvų. Geras mokytojas yra tas, kuris gali surasti bendrą kalbą su įvairaus amžiaus žmonėmis, palaikyti atvirą ir konstruktyvų bendravimą. Mokytojas turi būti pasirengęs bendrauti su tėvais įvairiais komunikacijos kanalais.

Maksimalizmas yra pagirtinas bet kuriame gyvenimo etape. Mokytojas turi ne tik sau kelti maksimalius tikslus, bet ir savo moksleiviams. Jis jais tiki ir drąsina eiti pirmyn, nebijoti. Tai lyg palaikymo komanda tiems, kurie dvejoja, nepasitiki savo jėgomis.

Mokytojas ne tik išmano savo dėstomą dalyką, bet ir turi turėti platesnį paveikslą. Apie ką kalbame? Apie tai, kad mokytojas turi domėtis mokyklos veikla, joje dalyvauti, išmanyti įvairiais procedūras ir taisykles, nes nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia.

Jei „sergi“ savo dėstomu dalyku, gyveni juo, nuolatos domiesi, skaitai ir seki naujienas, tai net neabejojama, kad būti ne tik puikus savo srities specialistas, bet ir moksleivių mėgstamas mokytojas. Kiekvienas turime tiek daug klausimų, todėl jei mokytojas turi atsakymus į juos, iš karto jam pajuntame simpatiją ir matome kitomis akimis.

Paskutinis ir pats svarbiausias aspektas – noras dirbti su vaikais. Geras mokytojas dega noru mokyti ir dirbti su jaunimu, skleisti patirtį ir ugdyti juos geresniais žmonėmis. Jie supranta, kad jų pėdsakas gali būti svarbus kiekvieno moksleivio gyvenime, todėl stengiasi, noriai bendrauja ir formuoja jaunąją kartą.