„Pats informacijos perdavimas nėra būdas užtikrinti, kad išmoksite. Tai tik verčia jus prisiminti, ką skaitėte ar girdėjote. Svarbiau yra pats ieškojimo procesas, turintis didesnį poveikį“, – teigia Dubline įsikūrusio Trinity koledžo profesorius Shane‘as O’Mara.

Kitas žodžiais tariant, turite užduoti sau klausimus apie tai, ką mokotės: visai nesvarbu, ar tai yra medžiaga, norint pasiruošti atsiskaitymui mokykloje ar universitete, ar prezentacija, skirta didelei auditorijai ar susitikimui. Būtent todėl vadinamosios „flashcards“ yra tikras išsigelbėjimas ne tik studentams ar moksleiviams, bet ir įmonių vadovams: šios kortelės verčia įsiminti ir kartu sukurti sinergiją su informacija. Skaitant smegenys nepatenkina kognityvinių poreikių, todėl automatiškai mes neišmokstame tiek, kiek norėtumėme.

Realiai smegenys geriau įsimena tuos dalykus, į kuriuos žiūrime kaip mums egzistencijai svarbius, sako Benediktas Carey, „How We Learn“ knygos autorius. Tai kaip įtikinti savo smegenis, kad kažkas yra labai svarbu jūsų egzistencijai? Pasirodo, kad mes tam panaudojame psichinę energiją.