Baisiausia, kad mokykloje svarbiausi įvertinimai dažnai būna sudėliojami į vieną savaitę. Toks pat principas panašiai išlieka iš aukštojoje mokykloje – semestro atsiskaitymai vyksta beveik tuo pačiu metu, vienas po kito. Toks tempas gali pakišti koją kiekvienam, net ir stipriausių nervų žmogui. Štai keletas patarimų, kurie tikimės, kad pravers prieš įskaitas, o vėliau ir egzaminus.

Detalių tikrinimas

Jei kalbėsime apie brandos egzaminus, tai jie visoje šalyje yra vykdomi tuo pačiu laiku. Kalbant apie universitetus ar kolegijas, kiekvienoje galioje savos taisyklės. Todėl svarbus stebėti egzaminų ir atsiskaitymų grafikus, nes nebūtinai atsiskaitymas bus tą pačią dieną, kaip jums iki tol vyko paskaitos. Jei esate abiturientas, būtinai pasitikslinkite, kur tiksliai vyks egzaminas ir kada. Jei paliksite paskutinei dienai, neradus informacijos ar galbūt sužinojus, kad teks belstis per visą miestą į kitą galą, galima pradėti nervintis.

Pamiegokite

Visi žino pasakymą, kad studentui visada trūksta paskutinės dienos. Daugelis tuo ir vadovaujasi, pasilieka mokymąsi paskutinei dienai, o tada gresia perdegimas. Nors bibliotekos ar kitos mokymo įstaigos prieš įvairius atsiskaitymus veikia ilgiau nei paprastai, tačiau tai nereiškia, kad reikėtų stačia galva pulti ir sėdėti iki išnaktų. Mokytis per naktį yra blogiausia, ką galite sugalvoti. Jei jūsų smegenys bus pavargusios, jos ne tik neįsisavins informacijos, bet ir neatsimins tai, ką skaitė. Jei jau nutiko taip, kad mokytis tenka paskutinėmis savaitėmis, patariame planuoti laiką ir nepamiršti miego, jei norite efektyvumo.

Fizinis aktyvumas

Jau turbūt teko ne kartą skaityti apie sporto naudą smegenims. Būtent fizinio aktyvumo metu į smegenis pribėga daugiau kraujo. Tie, kurie sėdi vienoje vietoje, nėra aktyvūs, jų smegenys ilgalaikėje perspektyvoje pavargsta ir sukeliamas vangumo jausmas. Galbūt paskutinėmis savaitėmis ir neįmanoma rasti laiko pilnai treniruotei, tačiau visada galima eiti pasivaikščioti, padaryti keletą pritūpimų ar atsispaudimų. Internete pabandykite pasiieškoti pratimų, skirtų žmonėms, dirbantiems sėdimą darbą. Tikėtina, kad rasite patarimų, kaip pajudėti, kai atrodo, kad neįmanoma rasti laiko.

Pilnavertė mityba

Apie pilnavertę mitybą esame girdėję kiekvienas. Valgyti sveiką maistą yra sveikinta ir naudinga mūsų organizmui. Prieš egzaminus kyla noras valgyti ar gerti kažką, ką yra patogu pagriebti, kas yra po ranka ar yra greitai pagaminama. Tuščios kalorijos yra pats netinkamiausias pasirinkimas, nes jos suteikia tik pliūpsnį energijos, o vėliau jaučiamės pavargę. Valgykite maistą, kuris yra virškinamas ilgai, o jo išskiriama energija yra ilgalaikė. Kalbame apie pilno grūdo produktus, šviežias daržoves ir baltymus. Reikia padėti jus nukreipti tinkama linkme? Rinkitės pilno grūdo duonos sumuštinį su kalakutiena. Pasigaminkite sumuštinių namuose ir pasiimkite jų kartu. Turėkite prie savęs morkų lazdelių, įvairių riešutų, kurie yra puikus užkandis, kuomet norisi kažko užkąsti.

Likus dienai iki egzamino ar atsiskaitymo, valgykite maistą, kuriame yra gausu baltymų. Atsiskaitymai trunka daugiau nei valandą, todėl reikia maisto produktų, kurie jums suteiktų energijos per visą procesą, o ne tik pliūpsnį pusvalandžiui. O svarbiausia, kad nereikia eiti tuščiu skrandžiu: kai skrandis gurgia, kažin ar įmanoma susikoncentruoti ties užduotimis?

Eksperimentuokite su įvairiais mokymosi metodais

Natūralu, kad atsiskaitymų ar egzaminų yra ne vienas. Patariama, kad geriausias būdas yra pasimokyti vieno dalyko kelias valandas, o tada keisti ir mokytis kito dalyko. Turėkite omenyje, kad neprivalu kiekvienam dalykui privaloma skirti tiek pat laiko. Kiekvienas dalykas yra savaip sudėtingas. Taip pat atkreipkite dėmesį į laiką, jei jūsų pirma laukia literatūros egzaminas, jam skirkite šiek tiek daugiau laiko, nes vėliau bus galima daugiau laiko skirti matematikos ar anglų kalbos. Taip pat patartina, kad mokinantis reikia „atnaujinti“ savo atminį. Nereikia aklai kalti, nes dienos pabaigoje reikia įvertinti, ką iš perskaitytos informacijos įsiminėte.  

Tarkite laikiną „sudie“ socialiniams tinklams

Yra medalio dvi pusės: vieni per daug panyra į atsiskaitymus ir perdega, o kiti – negali susikaupti, nes juos nuolatos kažkas blaško. Mokinantis reikia daryti pertraukas, tačiau ar socialiniai tinklai yra būdas pailsėti? Jaunam žmogui atsisakyti socialinių tinklų savaitei ar ilgesniam laiko tarpui. Tai gali būti neįmanoma, todėl kviečiame juos vartoti kaip paskatinimą. Leiskite dienos pabaigoje sau patikrinti ir panaršyti mėgstamiausiose platformose. Skirkite ketvirtį valandos prieš miegą kaip savęs „įvertinimą“ už gerą ir efektyvų dienos darbą besimokant. Kodėl nepatariame daryti to dieną? Visi sutiks, kad kartais pradedi skaityti antraštes įvairių straipsnių, o jau po kelių minučių žiūri įvairius vaizdelius apie gyvūnėlius. Žiūrėk, o jau ir visą pusvalandį naršai be tikslo.