Primename, kad platesnę ir išsamesnę informaciją apie priėmimą, prašymų pildymus, datas ir daug kitos svarbios bei reikalingos informacijos galėsite rasti naujame „Kur stoti 2018“ numeryje, kuris prekybos vietas pasieks gegužę.

Apie pirmos dienos įspūdžius galite paskaityti čia.

Formatas nesikeičia jau kelerius metus

„Didelis pliusas, kad jau treti metai nesikeičia šios egzamino dalies formatas: ir mokytojai, ir mokiniai, ir vertintojai žino iš anksto, kaip geriau pasiruošti egzaminui, ir tai kelia mažiau streso. Galima treniruotis naudojantis praėjusių metų užduotimis. Tai tikrai labai sveikintinas dalykas. Monologo kalbos patikrinimui abiturientai turėjo pakalbėti 3-4 minutes, o po to atlikti 5 minučių dialogo užduotį poroje. Iš viso kandidatai galėjo surinkti 25 taškus, t.y. 25 procentai viso egzamino vertės. Be abejo, egzaminas yra egzaminas, ir tai beveik visiems asocijuojasi su stresu, kad ir kaip gerai pasiruošę būtume“, –  pasakojo Šiaulių Didždvario gimnazijos Ugdymo skyriaus vedėja, anglų k. VBE kalbėjimo dalies vyr. vertintoja Rūta Alminienė.

Šių metų naujovė – laikmatis

Anot R.Alminienės, daugiausia nerimo ir vertintojams, ir mokiniams kelia kalbėjimo dalies įrašinėjimas. Vertintojai jaudinasi dėl technikos patikimumo, atsakinėjantiesiems pats mikrofono vaizdas kelia stresą. „Bet, manau, anglų kalbos egzaminas, o ypač jo kalbėjimo dalis, sąlyginai yra mokinių palankiausiai vertinamas egzaminas. Šiemet, bent jau Šiaulių mokyklose (tikiuosi, visose), nauja buvo tai, kad mokiniams buvo leidžiama matyti laikmatį, o ne vien paprastą laikrodį. Daugumai mokinių tai tikrai labai padėjo geriau orientuotis laike. Juk tikrinama ne mokinių laiko pojūtis, o anglų k. žinios ir gebėjimai“, –  įsitikinusi Didždvario gimnazijos atstovė.

Daugiausia laimi „vidutiniokai“

„Kalbant apie temas monologams ir dialogams, jos buvo nesunkios: „Laisvalaikio užsiėmimai žiemą“, „Komandinės sporto šakos“, „Kalbų mokymasis“, „Kalendorinės šventės“ ir pan. Bet buvo ir visiškai paprastų, sakyčiau primityvių temų, kaip „Kasdieniniai darbai“ („Daily routine“), „Gimtadieniai“, „Idealus kambarys“, „Valgymas“ („Meals“), dialogų temos „Kalėdų vakarėlis“, „Mokyklos vakarėlis „Halloween is fun“. Susidaro įspūdis, kad tikrinamos septintokų ar aštuntokų žinios, tai galėtų būti B1 lygiui patikrinti skirtos temos, o juk egzaminas orientuotas bent jau į B2 lygį.

Susidaro klaidingas įspūdis, kad pakalbėti tokiomis temomis yra labai paprasta, ir iš tikrųjų tai nėra sunku. Vertintojai vertina ne tik kalbos sklandumą, bet ir turinio išsamumą, žodyno turtingumą, gramatinių struktūrų įvairovę ir sudėtingesnių struktūrų pavartojimą. Gavus tokią užduotį, reikia gerokai pasukti galvą, kaip pademonstruoti tai, ką iš tikrųjų moki. Kai kurios sudėtingesnės struktūros net nenatūraliai skambėtų tokiuose kontekstuose. Todėl visos vertintojos sutiko, kad tokiu būdu vėl daugiausia laimi „vidutiniokai“, o akademiškai stipriems mokiniams kartais yra sunku gauti maksimumą taškų tiesiog dėl kai kurių užduočių turinio“, –  pasakojo R.Alminienė.

Šių metų naujadarai

Kaip ir kiekvienais metais pasitaikė juokingų perliukų, kaip „konkurs“, „konkureišn“ ar „vertical pie chart“. Anot anglų kalbos mokytojos, kai kurie jų atsiranda iš nežinojimo, žodyno skurdumo, o kai kurie – tiesiog iš susijaudinimo ir streso. „Tikiuosi, kad jie nepakiš kojos, ir mokiniai, sulaukę egzamino rezultatų, bus tokios pat geros nuotaikos, su kokia atėjo laikyti egzamino“, –  linkėjo R.Alminienė.

Kaip jau rašėme prieš tai, monologui yra skiriama 3–4 min. laiko kalbėjimui. Abiturientas turi 15 minučių pasiruošti temoms, kurios kiekvieną dieną yra vis skirtingos. Monologui yra duodama diagrama, kurioje pateikiama statistinė informacija vienu ar kitu klausimu. Moksleivis kalbėjimo metu privalo paaiškini apie ką yra diagrama ir atsakyti į klausimus, susijusius su ja: dažniausiai klausiama įžvalgų ar pastebėjimų apie gautus duomenis, o galiausiai klausiama nuomonės.

Nepasisekė su tema

Portalo kurstoti.lt kalbinta Lijana Kajauskaitė teigė, kad kalbėjimo įskaita jai nepasirodė tokia lengva, kaip galbūt kitiems. „Man iš tikro buvo visai sudėtinga. Tikėjausi gauti lengvesnę monologo temą, bet gavau apie rūšiavimą (antros dienos viena iš temų – red. pastaba). Bandžiau suktis iš padėties, bet viso monologui skirto laiko neiškalbėjau“, - atviravo abiturientė. Mergina prisipažino, kad dialogas lyginant su monologu sekėsi tikrai gėriau. Ji džiaugėsi, kad su partneriu pakankamai gerai susikalbėjo ir įvykdė užduotį, kurią gavo.

Abiturientų kalbėjimo užduotyje laukia ne tik monologas, bet ir dialogas, kurio metu duodamas vienas ar kitas renginys, o kalbantiesiems reikia suderinti tam tikras detales, informaciją, susijusią su renginiu ar būsima veikla. Prieš atliekant egzamino užduotis abiem poros kandidatams yra skiriamos dvi minutės, per kurias jie gali susipažinti tarpusavyje, gali kalbėtis tiek lietuviškai, tiek ta užsienio kalba, kurios egzaminą jie laiko, pasikeisti keliomis mandagumo frazėmis, apsižvalgyti vertinimo patalpoje.

Praėjusią savaitę „treniravosi“ tomis pačiomis temomis

Portalo kurstoti.lt kalbinta Gabija Radvilavičiūtė kitaip nei prieš tai kalbėjusi abiturientė sakė, kad su temomis jai pasisekę. „Man buvo lengva, nes pasisekė su temomis. Kaip tik praėjusią savaitę „treniravausi“ ir tomis pačiomis temomis kalbėjau. Pasitaikė tokios pačios, tai ir kalbėti nebuvo sunku“, - džiaugėsi Gabija. Ji pasakojo, kad be vargo iškalbėjo visą laiką, o papildomų klausimų nesulaukė. „Su dialogu viskas buvo irgi gerai, nes kalbėjau su drauge, su kuria turėjau praktikos kalbant, nes buvome klasiokės. Manau, kad viskas kiekvienam labai asmeniškai, nes sėkmės reikalas yra  tema bei dialogo partneris“, - įsitikinusi moksleivė.

Primename, kad laikyti anglų kalbos valstybinį brandos egzaminą pasirinko 20 669 kandidatų. Tuo metu privalomąjį lietuvių kalbos ir literatūros valstybinį brandos egzaminą – 18 613, matematikos – 18 233, o istorijos – 10 110 kandidatų.