Mados šou „Apkalbos“ – Kauno miesto gyventojams ir svečiams skirtas renginys, populiarinantis mados, kaip meno formos, kultūrą ir reprezentuojantis jaunų menininkų kūrybą. Nuo 1998 metų organizuojamas šou kasmet pritraukia vis didesnį būrį žiūrovų ir dalyvių. Būsimų dizaino profesionalų darbai mados gerbėjų teismui bus atiduoti jubiliejinį – dvidešimtą – kartą.

Viena iš pirmųjų „Apkalbų“ sumanytojų ir pradininkių, mados namų UAB „Laura Daili“ įkūrėja Laura Dailidėnienė prisimena, jog pirmasis renginys vyko tuometinės Kauno aukštesniosios meno mokyklos Drabužių modeliavimo katedros kiemelyje, o šiandien „Apkalbos“ – spalvingas mados festivalis. „Su savo bendrakursiais Egidijumi Rainiu, a. a. Egidijumi Sidaru ir kitais dizaineriais sugalvojome šį renginį, nes buvome ištroškę naujų vėjų mados pasaulyje. Pagal mano kvepalų buteliuką „Rumours“ gimė pavadinimas „Apkalbos“, – įsimintinomis akimirkomis dalijasi dizainerė.

Organizatoriai džiaugiasi kiekvienais metais atrandamais naujais mados srities talentais – šis renginys juos paskatina palikti komforto zoną, ramią kūrybos erdvę, ir savo darbus pristatyti plačiajai visuomenei. Būtent „Apkalbose“ pirmuosius dizainerio žingsnius žengė kai kurie šiandien žinomi mados pasaulio atstovai: „Dalyvavimas „Apkalbose“ suteikė neįkainojamos patirties, galimybę į savo kūrybą pažvelgti iš šalies, pačiam ją kitaip pamatyti, atrasti krypčių ir aspektų tobulėjimui bei suprasti, kaip mano sukurtus modelius vertina kiti – galėjau išgirsti įvairių nuomonių (apkalbų). Renginys man suteikė pasitikėjimo savimi, kaip dizaineriu“, – pirmąsias patirtis prisimena mados namų „Kelemana“ vadovas Kęstutis Lekeckas.

Kasmet Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakulteto Mados dizaino katedros organizuojamas nekomercinis mados renginys stebina jaunųjų kūrėjų drąsa ir originalumu. Žiūrovai ir dalyviai jau regėjo įvairius dizainerių eksperimentus, kurie ne kartą privertė kilstelėti antakius ar aiktelėti. Čia buvo galima išvysti aukštakulnius avinčius vyrus, apsinuoginusias moteris, podiumu žingsniuojančius žavingus senjorus, o kai kurias rūbų kolekcijas pristatė augintiniai. Šiemet į dalyvių gretas stos aukštųjų mokyklų studentai iš Lietuvos, Latvijos ir Turkijos.

Mados šou „Apkalbos“ organizatoriai džiaugiasi, kad į rėmėjų gretas stojo žinomi prekės ženklai: UAB „Deichmann avalynė“ skolins avalynę kolekcijų modeliams, „L‘Officiel Mada“ dizaineriams dovanos žurnalo prenumeratos kuponą, Medi Spa-Estetinės medicinos klinika „Grožio akademija“ įteiks grožio priemonių rinkinį laimėtojui, „Make-up Atelier Paris“ renginį rems profesionalia dekoratyvine kosmetika, Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos meistrai pasirūpins modelių šukuosenomis, UAB „Omniteksas“ dizaineriams dovanos marškinėlius, „Unison Beauty Lab“ įteiks firmines dovanas ir „Focus Studio“ geriausios kolekcijos autoriui skirs kuponą profesionaliai fotosesijai.