Norime pasidžiaugti, kad prekyboje jau galite rasti naujausią žurnalo „Kur stoti“ numerį, kuris dar tebekvepia spaustuvės dažais. Informacija apie bendrąjį priėmimą, paraiškų pildymą, konkursinio balo sudarymą ir dar daugiau galite rasti žurnale.

Pradžiai įdomu pastebėti, kad tai vienas iš tų egzaminų, kurį daugiausiai renkasi vaikinai. Dalis kandidatų ateina iš profesinių mokyklų. IT egzaminas yra vienas iš tų, kuris atsižvelgiant į mokyklinius vertinimus, surenka stipriausią kontingentą: devynis ar dešimt turi daugiau nei 60 proc. kandidatų.  

Tai kokios tos klaidos, kurias dažniausiai daro abiturientai? Dauguma mokytojų akcentuoja, kad moksleiviai dažnai žino informaciją, yra perėję temas, tačiau neatidžiai skaito klausimą. Atkreipiamas dėmesys, kad sunkiau abiturientams sekasi atsakinėti į klausimus apie viki technologijas, antivirusinės programos atnaujinimus ir licencijos ribojimus – visi šie klausimai kartas nuo karto yra duodami kandidatams.

Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kad prieš egzaminą  abiturientai ne tik turėtų ugdyti savo skaitymo gebėjimus, bet ir pasikartoti sąvokas bei terminus – juos yra privalu žinoti. Nors IT egzaminas yra susijęs su tiksliaisiais mokslais, tačiau egzamine vis dėl to abiturientai turi gebėti logiškai dėstyti mintis ir tiksliai atsakyti į klausimą. Svarbus momentas – dėmesio ir susikaupimo stoka, kuri lydi kandidatus, todėl daugelis kalbintų įvairių dalykų mokytojų ne kartą akcentavo, kad retkarčiais lygoje vietoje yra išbarstomi balai vien per neapsižiūrėjimą, skubėjimą bei nesusikaupimą.

Jei kalbėsime apie informacijos apdorojimą skaičiuokle užduotis, tai svarbu atkreipti dėmesį, kad metai į metus galima išskirti silpnąsias moksleivių puses, į kurias reikėtų kiekvienam atkreipti dėmesį. Laikantys egzaminą turėtų peržvelgti ir pasikartoti absoliučių ir santykinių koordinačių naudojimą, duomenų rikiavimą pagal kelis raktus, kelių sąlygos funkcijų naudojimą vienoje formulėje. Svarbu pažymėti, kad nereikėtų pamiršti iri paprasčiausių matematinių žinių, kurias privalu taikyti atliekant skaičiuoklės užduotis.

Judame toliau. Kartais nutinka taip, kad tenka prie vienos užduoties pasėdėti ilgėliau, o žiūrėk, tada jau laiko nebelieka kitai. Dažnai užduodamas klausimas, jei jau spręsti, ar geriau vieną iki galo ir gerai, ar geriau dvi užduotis? Labai svarbu – padaryti kuo daugiau. Jei uždavinio sprendimas nelabai pavyksta, bet klaidos nematote, o laikas artėja egzamino prie pabaigos, geriau yra pradėti spręsti kitą. Yra buvę atvejų, kai abiturientas daugiau nei dvidešimt minučių ieškojo klaidos, tačiau nepadarė antrojo uždavinio, kurį tikrai mokėjo. Egzamino laiką privalu žiūrėti.

Ką turi mokėti mokinys, ateidamas laikyti IT egzamino? Egzamino programoje yra išvardyti visi algoritmai, kuriuos privalo žinoti mokinys. Rikiavimo ir paieškos nerikiuotame masyve algoritmai – tie, į kuriuos reikėtų kreipti dėmesį, nes būtent pastarieji pakiša koją ne vienerius metus abiturientams.

Svarbu dar atkreipti dėmesį į tai, ko jūsų prašo užduotis, nes labai lengvai galima prarasti balus. Jei prašoma išrikiuoti rezultatus pagal du rikiavimo raktus, tai taip ir turi būti padaryta. Jei mokinys surikiuoja tik pradinius duomenis – tai nėra nurodyto algoritmo panaudojimas.

Tikimės, kad informacija buvo aktuali, o visiems rytoj laikantiems IT egzaminą linkime sėkmės.