Egzaminas orientuotas į vidutinių gabumų mokinį

Anot K.Budrevičiaus, egzaminas paruoštas informacinių technologijų brandos egzamino programos ribose. „Mano nuomone, jis buvo lengvesnis nei 2017 m. IT VBE ir orientuotas į vidutinių gabumų mokinį. Šiame egzamine pilnai pakako 3 val. laiko, o konkursų ir olimpiadų dalyviai išsprendė ir išėjo dar nesibaigus egzaminui“, – teigė pašnekovas.

Visas egzamino užduotis galite rasti čia.

Egzamino metu  abiturientams reikėjo atlikti keturių dalių užduotis: testą apie kompiuterius, jų sandarą, internetą, autorines teises; užduotį tekstiniame dokumente „Microsoft Word“; užduotį skaičiuoklėje „Microsoft  Excel“ ; dvi programavimo užduotis, pasirenkamai, kurioje aplinkoje norima dirbti – Pascal arba C++.

Kaip sekėsi abiturientams ir jų įspūdžius po egzamino galite paskaityti čia.

Palikta daug laisvės moksleivių kūrybai

Grįžkime atgal prie VBE ir jo užduočių. Tai kokios jos pasirodė informatikos mokytojui? „Testas, tekstų rengyklės ir skaičiuoklės užduotys buvo gana standartinės, nors labai atidžiai reikėjo skaityti sąlygas. Išskirčiau tekstų rengyklės užduotis: pastraipos stilius jau buvo sukurtas, o išnašų kūrimo nėra IT VBE programoje (mokiniai tą mokosi 9-10 klasėje).

Programavimo užduotis buvo nesunkios, jose buvo palikta daug laisvės moksleivių kūrybai.  Reikalavimuose buvo nurodyta sukurti skaičiavimo, rikiavimo ir spausdinimo funkcijas. Moksleiviai galėjo laisvai pasirinkti pradinių duomenų ir rezultatų saugojimo formas ir būdus (kintamieji, masyvai, įrašai), dalis skaičiavimų galėjo būti atlikti jau skaitymo metu“, – egzaminą apibendrino K.Budrevičius.

„Normalus“ egzamino lygio uždavinys

Daugeliui abiturientų koją kišo antroji programavimo užduotis, kuri pasirodė šiek tiek sudėtingesnė. „Antroji programavimo užduotis buvo sunkesnė nei pirmoji, todėl atitinkamai buvo skirta 30 taškų, o už pirmąją –  20 taškų, tačiau tai tikrai „normalus“ egzamino lygio uždavinys. Šioje užduotyje paprasčiau skaičiuoti, lyginti, rikiuoti bendrą laiką. Formulė: laikas = valandos*60*60 + minutės*60 +sekundės. Ar tai sudėtinga formulė?  Tokio tipo uždaviniai (kilogramai – gramai, valandos – minutės ir t.t.) yra bendrojo ugdymo vadovėliuose, tačiau jų rečiau pasitaiko IT VBE“, – įsitikinęs K.Budrevičius.

Anot informatikos mokytojo, antrajam uždaviniai moksleiviai turėjo parašyti rikiavimo ir spausdinimo funkcijas (standartinės), duomenų saugojimo ir uždavinio sprendimo būdus moksleivis galėjo rinktis laisvai.

Apie praėjusių metų egzaminą

IT valstybinį brandos egzaminą praėjusiais metais laikė 2414 kandidatai. Šio egzamino išlaikymo riba – 20 proc. taškų iš 100. Egzaminą išlaikė 96,98 proc. 100 balų įvertinimą gavo 4,60 proc. kandidatų (pernai – 10,92 proc.). Visi, išskyrus vieną, gavę šimto balų įvertinimą, mokėsi išplėstiniu kursu ir pirmajame pusmetyje turėjo 9-10 balų įvertinimus.