„Globalizacijos, skaitmenizacijos ir augančių lūkesčių kontekstas keičia klientų vertės sąvoką, keičiasi ir verslo modeliai, tad įmonės apskaitos ir finansų funkcija turi prisitaikyti prie visų šių pokyčių ir panaudoti visą galimą potencialą“, – įsitikinusi Kauno technologijos universiteto (KTU) Apskaitos studijų krypties programų vadovė docentė Lina Klovienė.

Pasak ekspertų, šiandien apskaitos profesionalas turi ne tik išmanyti apskaitą ir teisingai suskaičiuoti mokesčius, bet ir būti specialistu, matančiu bendrą įmonės kontekstą, gebančiu suvaldyti augančius informacijos srautus ir pateikti vadovybei reikiamą informaciją sprendimų priėmimui.

„Ne mažiau svarbu – dalyvauti įmonės veiklos analizės ir planavimo procesuose bei strategijos įgyvendinimo stebėsenoje“, – sako KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF) docentė Kristina Kundelienė.

Verslo įsitraukimas į studijų procesą – būtinas

Siekiant atliepti darbo rinkos poreikius ir gerinti aukštojo mokymo kokybę, Lietuvos aukštosiose mokyklose vis dažniau naudojami inovatyvūs mokymo metodai – problemomis grįstas mokymas, dizainu grįsto mokymosi metodas, atvejo analizės ir pan.

Tiek mokslo, tiek verslo atstovai vieningai sutaria, jog aktyvus verslo įsitraukimas į studijų procesą – būtinas, nes studijas pabaigusiam jaunuoliui, siekiančiam sėkmingai įsilieti į darbo rinką, vien vadovėlinių žinių – neužtenka.

„Aktyvesnis verslo atstovų dalyvavimas studijų procese užtikrintų ne tik praktinių žinių suteikimą studentams, bet padėtų koreguoti studijų programas ir jas labiau pritaikyti verslo poreikiams“, – įsitikinusi UAB „Standard Apps“ direktorė Reda Giliauskė.