Egzamino užduotis galite rasti čia. Taip pat galite pasitikrinti savo egzamino atsakymus su portalo kurstoti.lt pateiktais preliminariais atsakymais. Juos rasite čia. Dar kartą primename, kad tai yra preliminarūs atsakymai ir jie gali šiek tiek skirtis nuo vertinimo matricos.

Negana to, tai jums padės „pasimatuoti“ norimą studijų programą mūsų konkursinio balo skaičiuoklėje. Pabaigai norime priminti, kad prekyboje galite rasti naujausią žurnalo „Kur stoti“ numerį, kuriame gausu įdomių ir aktualių straipsnių, informacijos, susijusios su stojimu į aukštąsias mokyklas.

Egzaminas pasirodė primityvokas

„Manau, kad egzaminas buvo primityvokas ir esmės nesunkus“, – kalbėjo po egzamino kalbintas istorijos mokytojas. Anot jo, buvo orientuojamasi į žemesnių pasiekimų mokinių žinių patikrinimą. „Buvo tikrinamos žinios ir supratimas, o žinių taikymo beveik nebuvo, nes praktiškai visi klausimai reikalavo to, kas buvo per pamokas aptariama, išmokstama, tikrinama. Pačio mokinio gebėjimo analizuoti, pritaikyti žinias, daryti išvadas, lyginti – tikrai nebuvo. Pavyzdžiui, lyginimo Stalino ir Hitlerio politikas. Tai juk yra išmokti dalykai, o jeigu būtų paduodami šaltiniai, pavyzdžiui, ano laikmečio, šių dienų vertinimai, tada būtų galima analizuoti, pagrįsti, kodėl iš tokių pozicijų pateikiama. Aukštesniųjų gebėjimų čia tikrai nesimato“, – kalbėjo istorijos mokytojas.

Nuleista kartelė

Mokytojas mano, kad šių metų brandos egzamino rezultatai labai nesikeis nuo praėjusių ar užpernykščių. Vien dėl to, kad egzaminas buvo lengvas, galima tik tikėtis galbūt daugiau šimto balų įvertinimo. „Šimtukų gal bus šiek tiek daugiau, tačiau mokiniui stresas daro savo. Kita vertus, man lyg ir jaučiasi, kad egzaminas yra „nususintas“. Yra nuleidžiama kartelė. Manau, kad pamokose dauguma mokytojų dirba žymiai sudėtingiau, daugiau reikalauja iš mokinių, o pastarieji pamokose pasiekia. Galbūt yra net pavojus, kad egzaminas yra pavojingai per lengvas“, – savo mintimis dalijosi R.Ramanauskas.

Anot jo, tuomet susidaro toks vaizdas, kad reikalaujama kalimo ir atkartojimo, o ne savarankiško mąstymo. „Iš tikro nelabai suprantu, ką šis egzaminas šiais metais vertino. Tokios pilietinės, politinės, asmenybinės ir vertybinės pozicijos nebuvo atskleistos. Egzaminas buvo šeštoko lygio. Jei būtų egzaminas dešimtokui, tai jis būtų jų lygio pagal turinį. O pagal užduočių sudėtingumą – aštuntokų lygio“, – kalbėjo pašnekovas.

Problema, kad rengėjai yra šiek tiek išsisėmę. Yra šiek tiek prarasta egzamino koncepcija, nes yra daug skirtumų tarp to, ko reikalauja programa, stengiasi įgyvendinti mokytojai, ir to, kas yra tikrinama. Susidaro įspūdis, kad sukuriama prielaida, kad kuo didesnis mokinių skaičius vidutiniame lygyje išlaikytų. Būtų kaip savotiškas parodymas, kad viskas yra gerai, visi moka“, – mąstė mokytojas.