Kauno kolegijos Verslo vadybos katedros vedėja Gelmina Motiejūnė pasakoja, kuo išskirtinė Tarptautinio verslo programa Kauno kolegijoje ir kokias galimybes ji atveria.

Kuo Tarptautinio verslo studijų programa išskirtinė?

Programa sukurta ne dalykiniu, bet moduliniu principu – tokiu principu dirba pažangios partnerinės Skandinavijos aukštosios mokyklos. Modulinės studijos leidžia užtikrinti studijų tarptautiškumą, integruoti praktines  ir savarankiško darbo užduotis, lanksčią mokymosi aplinką, sustiprinti studento vaidmenį studijų procese, skatinti jo savarankiškumą. Šios studijos paremtos problemomis grįstu mokymusi, projektine veikla ir tarpdiscipliniškumu.

Programa patraukli tuo, jog studentai turės atlikti vieno semestro praktiką tarptautinėse verslo įmonėse Lietuvoje arba užsienyje. Taip pat suteikiama galimybė vieną semestrą studijuoti užsienio aukštojoje mokykloje arba atlikti praktiką užsienio šalies verslo įmonėje, o studijų modulis „Eksporto ir importo valdymas“ bus studijuojamas anglų k. Svarbu ir tai, kad Kauno kolegijos dėstytojų paskaitas papildo verslo pasaulio atstovai, kurie perteikia pačią naujausią, aktualiausią informaciją bei savo asmeninę patirtį.

Kaip privalumą įvardinčiau ir galimybę studijuoti papildomas užsienio kalbas – studentai galės rinktis šiuos laisvai pasirenkamus studijų modulius: „Prancūzų ir ispanų kalba bei kultūra“; „Skandinavų kalba (švedų, danų, suomių, norvegų) ir kultūra“, „Rytų slavų kultūra ir rusų kalba“, „Azijos kultūra ir kinų kalba“, „Vokiečių kalba ir kultūra“.

Pasirinkusieji studijuoti Tarptautinį verslą specializuosis vienoje iš trijų sričių – E. verslas, Tarptautinis marketingas ir Maisto verslas. Kokias galimybes atveria trys specializacijos?

Šiuolaikinio pasaulio nebeįmanoma įsivaizduoti be tinklalapių, programėlių ar socialinių tinklų. Galima teigti, kad per internetą šiuo metu galima rasti viską, todėl pravartu tinkamai valdyti verslą  virtualioje erdvėje. Studentai, kurie pasirinks E. verslo specializaciją, išmoks organizuoti ir valdyti elektroninį verslą, t. y. jų studijos bus labiau susijusios su šiuolaikinių IT įrankių panaudojimu ir pritaikymu verslui kurti, plėsti ir vystyti. Tokių specialistų ypač pasigenda darbdaviai. E. versle labai svarbu žinoti teisinį šio verslo reglamentavimą, todėl studentai studijuos ir e. verslo teisinę aplinką.

Kūrybingiems, komunikabiliems ir organizuotiems žmonėms geras pasirinkimas – Tarptautinio marketingo specializacija. Užsienio rinkose pasisekimą garantuoja ne tik aukšta prekių ar paslaugų kokybė, greitas ir pigus aptarnavimas, bet ir veiksmingas marketingas. Studijuodami šios specializacijos dalykus studentai gaus atsakymus į klausimus, kaip surasti palankiausią užsienio rinką, teisingai parinkti įėjimo į ją formą ir laiką, panaudoti visus savo konkurencinius pranašumus, kaip operatyviai reaguoti į besikeičiančias prekybos sąlygas ir t. t.

Trečioji specializacija atveria galimybes dirbti maisto gamybos, perdirbimo ir prekybos įmonėse, organizuoti maisto produktų gamybą ir marketingo veiklą, kontroliuoti maisto pramonės įmonės veiklą, kurti ir plėtoti maisto verslą. Lietuvoje turime ne vieną labai sėkmingą tarptautinio maisto verslo pavyzdį: UAB „Mantinga“, kuri savo produkciją eksportuoja į 35 pasaulio šalis,  įvairios sveiko maisto parduotuvės, prekiaujančios visoje Europoje, alaus daryklos ir t. t. Tai labai populiarėjanti, nuolat tobulėjanti verslo sritis.

Kokio charakterio žmogui tinka tarptautinio verslo specialisto darbas? Kam rekomenduotumėte pasirinkti šią specialybę ir kur galima dirbti baigus Tarptautinio verslo studijas?

Šią studijų programą turėtų rinktis atkaklūs, orientuoti į rezultatą, mokantys bendrauti ir mėgstantys dirbti komandoje, atsakingi, pasitikintys savimi, nebijantys iššūkių ir rizikos, kūrybingi žmonės, kurie tiesiog nepripažįsta tokių žodžių, kaip „negaliu“ ar „neįmanoma“.  Iš darbdavių lūpų skamba paprastas pageidavimas – jie nori įdarbinti specialistą, kuris sugeba sprendimus paversti veiksmais, atnešančiais pelną. Nors darbdaviai nori, kad specialistas turėtų ne tik teorinių, bet ir praktinių įgūdžių, jie labai akcentuoja ir asmenines savybes: atsakingumą, komunikabilumą, kūrybiškumą, iniciatyvumą, sąžiningumą, savarankiškumą, organizuotumą, analitinį mąstymą, gebėjimą valdyti stresą.

Kauno kolegijoje baigę Tarptautinio verslo studijas absolventai galės dirbti tarptautinių verslo įmonių eksporto, tiekimo, tarptautinio marketingo ar reklamos, produktų vystymo, kokybės, e. komercijos, verslo vystymo / plėtros, projektų valdymo padaliniuose ir, be abejo, įgyvendinti savo verslo idėjas.