Jos teigimu, jauni žmonės, kurie priima sprendimą eiti pedagogo keliu, renkantis ikimokyklinio ar pradinio ugdymo pedagogiką renkasi motyvuotai.

Vedini meilės

„Potencialą  jauni žmonės turi, – net neabejoja J. Skirpstaitienė. – Tenka su daugeliu bendrauti ir kalbėtis apie profesijos pasirinkimą. Tačiau daugelį gąsdina, jų pačių bendraamžių tėvelių aukšti reikalavimai ir pretenzingumas įstaigai. Vaikų didelis skaičius grupėse. Vaikų laisvė be ribų. Ir tokiam iššūkiui – būti pedagogu ir ateiti dirbti į ikimokyklinio ar pradinio ugdymo sritį surasti motyvuotų žmonių tampa vis sunkiau“.

Ikimokyklinio/pradinio ugdymo studijas, pasak J. Skirpstaitienės, turi rinktis tik ypatingai motyvuoti jauni žmonės, suvokiantys pedagogo profesijos misiją. „Juk taip daug nuo pedagogo priklauso, koks bus ateities žmogus, kokios bus suformuotos vertybės, – kalba „Čiauskutės“ direktorė. – Sakoma, jog vergas ugdydamas vaiką – ką užaugins? Vergą. O laisvas motyvuotas ir kūrybiškas pedagogas? Laisvą, gebantį pasirinkti ir darantį sprendimus laisvą žmogų, kuris gali prisiimti ir atsakomybę už savo elgesį bei atliktus veiksmus. Tai čia ir glūdi visa išmintis“.

Skirpstaitienė pabrėžia, kad privalome suprasti, jog vaikai yra kaip lakmuso popierėliai, kurie ima iš aplinkos viską: pradedant nuo šeimos, institucinio ugdymo, bendruomenės požiūrio ir, galiausiai, nuo valstybės politikos bei formuojamų vertybių.

„Taigi, čia yra svarbus pedagogo pavyzdys, kuris padeda atsirinkti, kas svarbu ir reikšminga, – sako J. Skirpstaitienė. – Mano asmenine nuomone, vadovaujantis pamatinėmis vertybėmis galime ugdyti mūsų mažuosius vedini besąlyginės meilės, kuri yra viena iš svarbiausių pedagogo darbe“.