Išskirtiniais gabumais gamtos mokslams pasižymintis abiturientas ne vienerius metus sėkmingai dalyvavo chemijos ir biologijos respublikinėse olimpiadose. Pernai biologijos olimpiadoje jis buvo ketvirtas Lietuvoje. O šiemet, po atkaklių atrankų patekęs tarp pirmųjų gimnazijos, miesto ir respublikiniame biologijos olimpiados turuose, laimėjęs sidabro medalį, atrankinėse stovyklose P.Valiukevičius įveikė keliolika geriausiųjų iš visos Lietuvos.

Patekęs į Tarptautinės biologijos olimpiados Lietuvos komandos dalyvių ketvertuką, liepos 15 – 22 dienomis Teherane jaunuolis žiniomis rungėsi su 280 geriausiųjų jaunųjų biologų iš viso pasaulio. Šiandien pats pripažįsta: tai buvo rimtas iššūkis, o ypač daug žinių, įgūdžių prireikė praktinėms olimpiados užduotims –  jos buvo itin sunkios, o laiko buvo duota labai mažai.

Olimpiados išmokė susitelkti į tikslą

„Rinkausi taktiką negrįžti prie jau išspręstų užduočių, eiti į priekį ir kuo daugiau spėti, nes kitaip būčiau sugaišęs laiką ir galbūt surinkęs mažiau taškų“, – kalbėjo Paulius. Įveikti stresą jaunuoliui padėjo nuostata: nors įspūdingas ir atsakingas, tai vis dėlto šioks toks žaidimas, tad tiesiog reikia susitelkti ir padaryti geriausia, ką gali.

Savaitė Irano sostinėje neprailgo. Renginys, subūręs jaunuosius biologus iš įvairių pasaulio šalių, buvo puikiai organizuotas, vyko griežtai pagal programą, dalyvius visur lydėjo apsauga. Pauliui ypač įsiminė apsilankymas Teherano turguje, kuriame buvo proga pamatyti tikrąjį spalvingą ir egzotišką Iraną.

Nugalėtojai buvo paskelbti olimpiados uždarymo renginyje. P.Valiukevičius pasakojo, kad išgirdęs tarp nugalėtojų minint Lietuvos vardą ir savo pavardę, iš džiaugmo net pašoko nuo kėdės ir, tik grįžęs su medaliu, suprato, kas įvyko.

Tarptautinė biologijos olimpiada buvo sėkminga visai Lietuvos komandai: laimėti net keturi medaliai. Pasak P.Valiukevičiaus, didžiausia tokių renginių vertė – galimybė pabendrauti, užmegzti kontaktų su kitų šalių ir kultūrų moksleiviais.

Geru žodžiu mini savo mokytojus

Paulius sako, kad praktinių darbų įgūdžių sėmėsi gimnazijos biotechnologijų laboratorijoje padedant mokytojai metodininkei Elenai Juotkienei. Biologijos mokytoja ekspertė Rita Kareckienė suformavo gerus sisteminius pagrindus gabaus moksleivio bendrosios b

O štai stipriai pasirengti tarptautinei biologijos olimpiadai padėjo ankstesnis šios olimpiados bronzos medalio laimėtojas, LSMU gimnazijos neformaliojo švietimo mokytojas, LSMU gydytojas rezidentas Paulius Alaburda.   

„Iki svarbių mokslo pergalių Paulių atvedė ne tik gabumai, bet ir sistemingas, kruopštus keleto metų darbas. Paulius – labai nuoseklus, turi stiprų loginį mąstymą, atsakingai siekia tikslų.  Gimnazijoje pastaruosius trejus metus jis nuosekliai ir daug laiko skyrė biologijai ir chemijai. Jį dažnai galėdavai sutikti ne tik gimnazijos, bet ir LSMU bibliotekoje. Manau, auga puikus jaunasis mokslininkas“,  – gabiam abiturientui negailėjo pagyrimų LSMU gimnazijos direktorius Arūnas Bučnys.

Pirmieji studijų metai – bazinėms žinioms

Jaunuoliui, pirmu pageidavimu pasirinkusiam medicinos studijas Lietuvos sveikatos mokslų universitete, prizinė vieta tarptautinėje biologijos olimpiadoje taps svariu žingsniu link tikslo: jau ir taip aukštą konkursinį stojamąjį balą jis vainikavo papildomais balais, kurie skiriami už pasiekimus dalykinėse nacionalinėse ir tarptautinėse olimpiadose. Nors ilgą laiką svajojo tapti chirurgu, pastarieji metai ruošiantis chemijos ir biologijos olimpiadoms P.Valiukevičių itin sudomino mokslinės veiklos galimybėmis, tad ateityje jis svarsto siekti mokslininko karjeros.   

Pasak Lietuvos sveikatos mokslų universiteto prorektoriaus studijoms prof. Kęstučio Petrikonio, tai, jog tokie gabūs moksleiviai renkasi LSMU, universitetui – ne tik įvertinimas, bet ir didelė atsakomybė.

„Gabių jaunuolių lūkesčiai labai dideli, jie dažnai itin motyvuoti siekti naujų iššūkių. Toks jaunimas skatina universitetą augti, dėstytojus – tobulėti“,  – sako prof. Kęstutis Petrikonis. Ir čia pat – perspėja: pirmaisiais studijų metais laukia sudėtingas, griežtokas, varžantis bendrųjų universitetinių studijų laikotarpis. Tolesnes domėjimosi sritis, kurios motyvuos ir kuriose realizuos save gabūs, motyvuoti studentai, jie rinksis tik įveikę šį laikotarpį, tai yra, įgiję stiprius bazinių medicinos žinių pagrindus.

Sulaukęs kvietimo studijuoti, P.Valiukevičius dar suspės paatostogauti ir tikisi susitikti su keletu bendraminčių, su kuriais susipažino olimpiadų metu. „Šiaip ar taip, jaučiuosi nusipelnęs atostogų – laukia įdomus ruduo“, – šyptelėjo gabus jaunuolis.