Pradėkime nuo to, kad nors kiekvieną dieną susiduriame su stresu, tačiau jis tampa it kokia uodega paskutinėse klasėse. Reikia žinoti, ką ketini studijuoti, pasirinkti egzaminus, kuriuos ketini laikyti, o galiausiai – nesusimauti per juos. Nerimas ir stresas yra visiems pažįstamas, tačiau kaip su juo kovoti ir nepralaimėti?

Karjeros psichologė Ugnė Juodytė pasakoja, kad vienas iš būdų – sąmoningas dėmesingumas. „Pavyzdžiui, reikia susikoncentruoti į čia ir dabar bei neprojektuoti į ateitį, negalvoti, o kas bus, jeigu bus. Jei to nepadarome, tuomet natūralu, kad susikuriame įvairias sudėtingas istorijas. Atrodo, kad viskas yra neišsprendžiama“, – savo įžvalgomis dalinasi pašnekovė.

Anot U.Juodytės, kitas svarbus dalykas – kvėpavimas ir įvairios jo praktikos. Ugnė teigia, kad elementarūs kvėpavimo pratimai, kuomet stebim ir perkeliam kvėpavimą į pilvo sritį, o ne krūtinės gali labai greitai padėti. Pašnekovė dar kartą akcentuoja, kad dėl įvairių projekcijų kyla nemažai problemų, kurių realiai nėra. „Paaugliams yra labai svarbu, ką kiti pagalvos apie juos: tėvai, bendraamžiai. Tačiau jie nepasitikrina, o ką apie juos iš tikro galvoja, jie prisiprojektuoja, o paskui save slegia. Mano patarimas būtų neprojektuoti į priekį, tikrintis, ką galvoja kiti“, – kalba karjeros psichologė.

Nors jaunimui meditacija yra gan svetimas žodis, tačiau pasirodo, kad labai veiksmingas. Anot pašnekovės, daugeliui pats žodis skamba nejaukiai, tačiau jį reikia prisijaukinti palaipsniui. Štai paprastas pratimas: „Patogiai sėdėdamas stebėk pojūčius kune, nuo kojų pirštų iki viršugalvio. Ar yra įtampa, ar nėra. Nieko su ja nedarai, tiesiog stebi. Tave toks metodas sugrąžina į dabartį, leidžia pajausti, kokioje būsenoje yra dabar kūnas.“

Kodėl toks meditacijos pratimas yra naudingas? „Kartais kažkokia emocija sukyla labai staigiai. Paauglys dar nevaldo to, todėl kažką riebiai pasako. Ši praktika padeda jam inertiškai nereaguoti, padaryti išmintingą pauzę, kurios metu jis gali suvokti, kas atsitiko, o tik tada pasakyti kažką. Mėnesį padarius aukščiau minėtą pratimą matomi pokyčiai“, – teigia specialistė.