Natūralu, kad įsisuki į rutiną, kai paroje pritrūksta valandų, labai lengvai galima pervargti. Kalbame apie ne tik emocinį, bet ir fizinį išsekimą. Kai nesinori keltis iš lovos ryte, kai suskamba žadintuvas, kai nesinori eiti niekur iš namų, kai stinga energijos net elementariems darbams. Nutinka net taip, kad ir prieš tai mėgstama veikla tampa tikru iššūkiu. Tiesiog aplanko baisus slogutis.

Kiekvienas iš jūsų turi tam tikras atsakomybes prieš save, tėvus, mokytojus, todėl atlikti visus tuos įsipareigojimus momentais tampa nepakeliama. Gali būti, jog atrodys, kad nusviro rankos. Nebesinorės nieko. Nenurašykite savęs, o geriau planuokite ne savo laiką, o energiją. Kaip tai padaryti? Keletas trumpų ir aiškių patarimų.

Nors apie tai kalbama dažnai, tačiau tai yra itin svarbu – pasirūpinkite savo kūnu. Tinkamai maitinkitės, miegokite tiek, kiek reikia ir nebandykite taupyti miego sąskaita. Nepamirškite, kad reikia kvėpuoti, nors skamba gan juokingai. Taip, įkvėpkite, iškvėpkite, nes kvėpavimas – vienas iš paprasčiausių būdų atsipalaiduoti, susikaupti. Nepamirškite sporto ar kitų fizinių pratimų. Taip pat svarbu yra gerti pakankamai vandens. Turėkite omenyje, kad jei savimi rūpinsitės dabar, tai duos vaisių ateityje, todėl darykite nors mažus žingsnelius, bet dirbkite ties tuo.

Jūsų darbingiausias periodas. Jei turite itin sudėtingų užduočių, projektų, atsiskaitymų, tai bandykite jiems ruoštis ir atlikti tada, kuomet jūsų smegenys yra pačios imliausios. Vieniems tai gali būti ryte, o kitiems – po pietų ar vakare. Kiekvienas iš mūsų yra unikalus ir individualus. Nesate tikri, o kada tas jūsų laikas yra? Tiesiog kelias dienas pabandykite save stebėti ir pasižymėkite, kada turėjote daugiausiai jėgų, norėjosi mokytis, o tai daryti sekėsi geriausiai. Būtent tai ir bus tas laikas, o jums teliks susidėlioti svarbiausius darbus apie šį paros laiką.

Išmokite paleisti ir atsipalaiduoti. Taip, ne visi sugeba tai padaryti. Kai kurie įsisuka į ratą ir negali iš jo ištrūkti. Visada bus darbų, atsiskaitymų, projektų. Nebus taip, kad bus pakankamai laiko, todėl išmokite suvokti, kad para turi tik tokį valandų skaičių. Jų nepadaugės. Jei jūsų laukia begalės darbų, supraskite, kad visų iš karto nepadarysite. Planuokitės ir išsikelkite tikslą, kad reikia padaryti bent kelis svarbiausius per dieną.

Apdovanokite save pertraukomis. Jei prie knygų sėdi begales valandų, tai nereiškia, kad tas sėdėjimas yra produktyvus. Būtent trumpos pertraukos, išėjimas į lauką, galbūt užkandžiavimas gali pagerinti jūsų darbo ir mokymosi produktyvumą. Pabandykite ir tikrai pamatysite skirtumą. Aišku, nereikia persistengti ir pertraukas daryti kelių valandų. Užtenka dešimties ar penkiolikos minučių pravėdinti galvą.

Restartavimas. Kalbame ne apie kompiuterį, o apie jus. Pamiegokite, galbūt nueikite į sporto salę. Kartais reikia ilgesnių pertraukų, kad save suimtumėme iš naujo. Labai tikėtina, kad atsiras antras kvėpavimas, daugiau energijos, šviesesnių minčių.