Pradėkite jau dabar žvalgytis

Kai kurie moksleiviai jau būdami pradinėse klasėse žino, kuo nori būti užaugę. Jie žino, kad bus gydytojais, teisininkais ar kitais specialistais. Jei esate iš tų, kurie žino, ką nori veikti, ką nori  daryti, tuomet jums pasisekė. Būtent dabar yra tas laikas, kuomet galite pasižvalgyti, pasiplanuoti, ką reikia padaryti, kad šis tikslas būtų pasiektas. Susidėlioti tam tikrą planą, kurį seksite ir bandysite įvykdyti.

Galbūt galvojate apie studijas medicinoje? Galbūt pagalvokite, kokių įgūdžių jums reikės, norint eiti šiuo keliu. Galbūt pats metas yra pagalvoti apie darbo praktiką, savanoriavimą. Pakalbėkite su tais žmonėmis, kurie jau yra šiame kelyje: kaip papulti, kokios yra galimybės, kiek užtruks pasiekti aukštumas. Jei domina tam tikros programos, galbūt atlikite savo namų darbus ir pasižvalgykite, gal galima dalyvauti programose, eiti į kursus, lankyti kažką, kas jums praplėstų akiratį, o universitete būtų galima užskaityti kaip dalyką.

Nepasimeskite statistikoje

Yra įvairiausių sąrašų, kurioje nugula įvairi informacija. Nepasimeskite. Informacijos galima rasti apie tai, kiek jaunų žmonių mokosi universitete, kiek jų baigia ir gauna darbus pagal išsilavinimą, kiek jų gavo aukščiausią įvertinimą... Informacijos – iš ties daug ir įvairios, tik sugebėk atsirinkti, ko reikia ir kas yra naudinga.

Kai kalba pakrypsta apie skaičius, tai jie nuolatos keičiasi. Kuomet galvojate, ką veikti ateityje, kokią studijų programą pasirinkti, nepasimeskite ir nepasiduokite blogoms nuotaikoms, paklausius įvairios statistikos. Nebijokite pabandyti ir nesivadovaukite vien statistika. Taip, galbūt praėjusiais metais stojamasis balas buvo toks, o šiais metais gal jis sumažės. Jei jis nesiskiria drastiškai, tuomet nebijokite bandyti ir įrašyti į sąrašą tai, kas jums yra prie širdies, apie ką galvojote ir svajojote.

Dienos pabaigoje turėkite planą B. Jei jau nutiks taip, kad nepavyks, kažkokios aplinkybės įta

Patarimai ir nuomonės iš įvairių šaltinių

Mokytojai, tėvai bei draugai gali padėti jums pasiruošti gyvenimui po mokyklos. Nebijokite jais pasinaudoti: klauskite patarimų, nuomonių, įžvalgų. Pakalbėkite apie savo ambicijas, galbūt nuogąstavimus ar nerimus, kurie neduoda ramybės, ant svarstyklių padėkite savo privalumus ir trūkumus. Pakalbėjus, pasitarus ir galbūt išgirdus kitų nuomonę, galima tikslingiau padaryti sprendimą. Galbūt kai kurie jums pasakys kažką, apie ką net nepagalvojote, jei pasirinksite vieną ar kitą studijų programą.

Galimybės

Nebūtina po mokyklos iš karto nerti į studijas universitete. Yra begalės kitų galimybių, kaip galima išsigryninti, pasigalvoti, apsispręsti. Įvairios įmonės priima į praktikas, turi net darbo programas, kuriose jaunimas gali ne tik mokytis, gauti atlygi, bet ir po mokymų pasilikti įmonėje. Patikrinkite įmonių internetines svetaines, nebijokite paskambinti ir pasikalbėti, galbūt turi kažką pasiūlyti.

Nepasiribokite vien tik mokslais

Paskutiniais mėnesiais nemeskite to, ką darėte, kas jums patinka. Neapsiribokite vien tik mokslais mokykloje ir pamokomis. Visa papildoma veikla gali puikiai papuošti jūsų gyvenimo aprašymą, o darbdavys tik apsidžiaugs, kad būsimas darbuotojas yra labai daugialypis, domisi įvairiais dalykais, turi patirties ne tik su studijomis susijusiuose dalykuose, bet turi platesnį vaizdą. Veikla gali būti labai įvairi: nuo priklausymo sporto komandoms, dramos būreliui, mokyklos laikraščiui iki labdaringos veiklos, savanoriavimo, galbūt mažo verslo įsteigimo.

Darykite tai, kas jus veža

Prieš akis dar laukia n metų, kuomet teks dirbti. Daugelis žmonių į pensiją išeina perkopus šeštą dešimtį. Ką norime pasakyti? Taip, turite apsispręsti, pagalvoti, ką norite daryti po mokyklos, kokia veikla užsiimti. Tačiau pabaigoje pagalvokite apie tai, ką norite daryti, kur yra jūsų širdis, kas jus veža. Pagalvokite, kad tai turi būti veikla, kuri yra miela jums, juk ne mokytojai, tėvai ar draugai darys tai už jus. Gyvenime atsivers ne vienos durys, pasitaikys dar daug galimybių, todėl būkite budrūs, sakykite „taip“ naujiems iššūkiams, idėjoms ir nebijokite.