Primename, kad prekyboje yra pasirodęs naujausias žurnalo „Kuo būti“ numeris. Jį galite įsigyti visuose prekybos vietose ir internete. Tie, kurie dar nėra iki galo įtikinti, kad žurnalas – puiki galimybė atrasti atsakymus į rūpimus klausimus, susijusius su studijomis, kviečiame pavartyti ir apsispręsti. Paskubėkite įsigyti savo žurnalo kopiją!

Stresas mus persekioja nuolatos ir pasireiškia per galvos skausmus, sustreikavusį skrandį, pervargimą ir sunkumus užmigti. Jei tam tikri simptomai kartojasi dažnai, tai gali privesti ir prie rimtesnių ligų – depresijos. Kai kurie žmonės kovai su stresu pasitelkia alkoholį, tabaką, narkotines medžiagas arba maistą. Labai svarbu suprastai, kad kovojant su stresu ir per dažnai naudojant tam tikras priemones, įsisukame į uždarą ratą. Tai dar labiau kelia mūsų organizmui stresą.

Suprantame, kad daugeliui moksleivių, o ypač tiems, kuriems šie metais mokykloje yra paskutiniai, nelengva yra suderinti mokslus, užklasinę veiklą, savo asmeninį gyvenimą ir dar tai, ko reikalauja tėvai. Kartais gyvenimas gali priminti tikrų tikriausią beprotnamį. Taip, daugelis kartoja, kad reikia tiesiog įkvėpti ir iškvėpti, bet dažnai tai būna padaryti išties sunku.

Dažniausias streso šaltinis moksleiviams – akademiniai tikslai ir atsiskaitymų baimė. Būtent šie dirgikliai galėtų būti išskirti kaip dažniausiai keliantys stresą, kurio poveikis nėra trumpalaikis. Juk į mokyklą einame būtent tam, kad išmoktumėme, o kiekvieną dieną būna įvairūs atsiskaitymai, mokomasi naujų dalykų, kurie galbūt ne taip lengvai lenda į galvą. Natūralu, kad kai negauname norimo rezultato, galbūt pažymys nedžiugina, tai mus apima stresas, kad esame netikę, kad reikia stengtis įgyvendinti kažkieno lūkesčius, galbūt įsiteikti tėvams.

Negana to, paskutinėse klasėse kiekvienas tampa labai azartišku: nori pasirodyti geriau, nori gauti geresnį pažymį, nes žino, kad nuo to priklauso, ar pavyks kažkur įstoti, ar tavo draugai į tave žiūrės, kaip į protingą vaikiną ar merginą. Tiesiog mes norime gauti pripažinimo ir būti patys geriausi. Tuomet save apkrauname, pradedame spausti į kampą, jei kažkas nepavyksta, kaltiname, o tai yra puiki terpė kauptis negatyvioms mintimis ir jausmams.

Jei kalbėsime apie atsiskaitymus, nes dažnai mus nerimas paima prieš ir po: prieš tai mes nervinamės, ar pakankamai mokėmės, o po to mes su nekantrumu laukiame įvertinimo. Štai keletas patarimų, kurie tikimės, kad padės jums kovoti su nerimu ir stresu, kuomet kalbame apie mokymąsi.

Mokykitės tiek, kiek galite. Taip, jūsų baimės dėl atsiskaitymo atsiranda dėl to, kad visada save plakate už tai, kad nesimokinote tiek, kiek reikėjo. Jei tai padarysite maksimaliai, tuomet nebus už ką save teisti. O ir baimė, kad nesimokėte pakankamai, bus neadekvati, nes žinosite, kad jūs tą darėte.

Įsijauskite į vaidmenį. Skamba galbūt kvailokai, bet visi bandomieji testai – puikus būdas išsibandyti ir pasipraktikuoti. Negana to, jei yra galimybė, svarbiems atsiskaitymams pradėkite ruoštis ten, kur jie vyks. Tai gali būti tas pats pastatas, gal būt ta pati auditorija. Tai yra psichologiniai dalykai, nes jūs jau prieš atsiskaitymą būsite susipažinę su aplinka ir nesijausite nejaukiai.

Išmokyti mokytis efektyviai. Galbūt kai kuriems tai gali būti korepetitorius, kai kuriems padeda, jei mokomasi kartu su draugais. Susiraskite būdą, kuris tinkamas jums ir kiekvieną kartą naudokitės tuo. Pamatysite, kad nauda bus pastebima iš karto.

Raskite tai, kas jus atpalaiduoja. Galbūt atkreipkite, kokios spalvos jus ramina. Galbūt jums patinka kažką rankoje gniaužyti? Tuomet įsigykite stresui malšinti skirtą kamuoliuką. Galbūt jums padėtų gilūs įkvėpimai ir iškvėpimai, kurie sakoma, daro stebuklus. Įvairios relaksacijos technikos yra geros, jei jos jums padeda nusiraminti.

Žiūrėkite, ką dedate į burną. Valgykite sveiką ir subalansuotą maistą. Turėkite omenyje, kad per daug kofeino jums neduos naudos, o dar labiau sukels stresą.

Pailsėkite. Miegas yra vaistas nuo visų ligų. Mokslininkų tyrimai parodė, kad tie, kurie neišsimiega, sunkiau geba įsiminti informaciją ir turimas žinias pritaikyti praktikoje. Jei naktį gerai išsimiegojote, pailsėjote, tai labai tikėtina, kad nesijausite tiek išsitempę, būsite labiau atsipalaidavę.

Sportuokite kasdien bent jau po kelias minutes. Sportas padeda nusiraminti, „nuleisti garą“, jei esate įsitempę. Pasivaikščiokite gryname ore, pabėgiokite parke. Bet kokia fizinė veikla yra pagirtina.

Planuokitės laiką. Taip, jus kamuoja stresas prieš atsiskaitymą, tačiau nepamirškite, kad jums dar reikia iki jo nusigauti, kad galbūt gali kelyje nutikti kažkas. Visada protingai planuokite laiką, kad nereikėtų stresuoti ne dėl to, kad nespėjate, kad vėluojate.