Taigi, jau reikėtų užversti knygas ir šiek tiek pailsėti. Kai bandysite ruoštis kitiems egzaminams, tai turėkite omenyje, kad svarbu yra turėti reguliarias pertraukas tarp mokymosi seansų. Suprantame, kad egzaminų maratonas – ne laikas, kuomet teks atsipūsti, tačiau svarbu yra tarp egzaminų padaryti pertraukas, atsipalaiduoti, nuveikti kažką linksmo ir tai, kas jus veža. Jei jau kalbėsime apie paskutinę dieną prieš egzaminą, tai neforsuokite. Mokykitės, tik su saiku, darykite dvidešimties minučių pertraukas. Dar kartą pasikartosime: nenaktinėkite. Geriau vakarą paleiskite su šeima, su draugais, galbūt nueikite į filmą, sudalyvaukite koncerte. Tiesiog laiką leiskite įprastai, nes taip visos mintys įkyriai nesisuks tik apie egzaminą.

Ar jums neatrodo, kad kai jau reikia mokytis, tai oras pasitaiso visada į gerą pusę? Atrodo, kad taip ir norisi užversti knygas ir bėgti į lauką, lėkti prie ežero ar kažkur į parką pasivažinėti dviračiu. Na, visos dienos gal nereikėtų praleisti lauke, tačiau sugrįžkime prie prieš tai gan dažnai minėtų pertraukų. Jei jau mokinotės kelias valandas, tuomet atsitraukite nuo knygų ir išeikite bent pasivaikščioti, apsukite ratą apie rajoną, galbūt išveskite šunį pavedžioti. Fizinis aktyvumas ne tik gerina nuotaiką, bet ir daro jus produktyvesnius, o tai būtent tai, ko reikia besikartojant.

Mes dažnai mėgstame save lyginti su kitais. Taip, kartais mokytis drauge yra šaunu, nes gali pasiklausti, kas tau neaišku savo klasės draugo ar draugės. Tačiau, kai reikia ruoštis egzaminui, vieno tinkamiausio ir vienintelio būdo pasikartoti nėra. Galbūt jums reikia visiškos tylos, o kažkas mėgsta mokintis su muzika. Vieniems reikia skaityti, kad geriau įsimintų, o kiti – turi gerą atmintį, jei išgirsta dalykus. Negana to, jei pradedi kalbėtis su kitais, pradedi klausyti, ką jau žiūrėjo, ką mokėsi, galbūt net prasideda šioks toks stresas, jei tu to nepadarei. Taip pat turėkite omenyje, kad kartais emocijas labai lengvai galima perduoti kitiems: jei jūsų draugas ar draugė labai jaudinasi prieš egzaminą, tai gali labai lengvai persiduoti jums, nors prieš tai net nesuko pilvo iš nervų.

Tarkime, kad šiandien jau viskas. Knygos užverstos, kompiuteris išjungtas, tačiau maigote vis dar telefoną, tikrinate socialinius tinklus. Ką galite nuveikti?

Pasižiūrėkite filmą ar serialą anglų kalba. Rinkitės komediją ar panašaus žanro filmą/serialą, nes niekas taip neatpalaiduoja kaip gera vitamino C dozė besijuokiant.

Išgerkite ramunėlių arbatos arba karšto šokolado. Visi žinome, kad ramunėlės ramina, o šokolado niekada nebūna per daug. Negana to, šilti gėrimai visada mums reikia ramybę. Atsipalaiduokite.

Prisileiskite vonią, užsidekite žvakes, įsipilkite putų ar kitokių kvapnių dalykų. Pasimėgaukite laiku sau. Vanduo – geriausias relaksatorius.  

Mėgstate gaminti? Išsikepkite kažką saldaus, nes saldumynai visada padeda, kai esame šiek tiek sudirgę. Negana to, vien mintis apie kažką skanaus jau daro daugelį laimingus.

Nepamirškite miego. Taip, visi žino apie magiškas aštuonias valandas, kurias rekomenduojama gauti per naktį. Taip ir padarykite. Nenaktinėkite, eikite į lovą anksčiau, nes labai tikėtina, kad dėl jaudulio ir taip bus sunku užmigti, tai papildomai skirkite tam laiko.

Daugelis mano, kad egzaminai – pasaulio pabaiga. Na, jei jų neišlaikysi ar išlaikysi blogiau nei manei, tai pasaulis tikrai nenustos suktis. Viskas bus gerai.

Venkite žmonių, kurie nuolatos yra streso būsenoje, kurie prie klasės stovi su knygomis, įvairiais užrašais, vis dar kartojasi. Ko neprivalgei, to jau neprilaižysi, o kitaip sakant, jei jau kažko neišmokai, tai tikrai likus kelioms minutėms iki egzamino to padaryti nepavyks.

Sėkmės rytoj!