Ekologija – žmogaus minčių, kūno, gamtos, miesto. Tokią žinią jaunieji mados kūrėjai šįmet kauniečiams transliavo nuo tarptautinio mados šou „Apkalbos 2019“ podiumo. Savo kolekcijų žinutes dizaineriai pateikė išraiškingai, ekspresyviai ir atsakingai.

Pradedantieji savo karjerą kūrėjai iš 5 šalių – Lietuvos, Latvijos, Čekijos, Turkijos ir Portugalijos – publikai dovanojo 18 kolekcijų. „Apkalbos“ jau užaugo ir tapo gerai visuomenei žinomu renginiu, todėl pristatyti savo idėjas ir diktuoti madą turime atsakingai“, – teigia Greta Rakšytė, viena iš jungtinės kolekcijos „Secundus Gradus“ / Antras žingsnis“ autorių. Kauno kolegijos menininkų organizuojamas, ne vieną dizainerių kartą užauginęs, mados kultūrą populiarinantis renginys skaičiuoja 21-us metus.

Kolekcijose –  gyvasties ir urbanizmo virsmai

Vandenyje. Iš Portugalijos atvykusi ir pristačiusi kolekciją „Seahorse Concept“ aprangos dizainerė Vânia Filipa Verissimo Mateus teigė, jog Lietuvą pasirinko ne šiaip sau – ji norėjo savo kurtais drabužiais paskleisti žinią apie  pasaulio vandenų taršą „Mūsų abi valstybės yra jūrinės. Siekiu, kad žmonės susimąstytų apie šią opią problemą, o žinią transliuoju per mados formas akcentuodama sparčiai nykstantį gyvūną – jūrų arkliuką“.  Pasirinkusi jūros tematiką saugoti žmogaus gyvybę kvietė ir kūrėja Anna Zvěděliková iš Čekijos, pristatydama vyriškų drabužių kolekciją „Handle with Care“, įkvėptą saugos ženklų, naudojamų ant jūrų tran

Mieste. Tvarios aplinkos kūrimo, atsakingo vartotojiškumo idėjos sklandė ne tik vandenyje, bet ir ant žemės. „Mus kurti inspiravo Stambulo architektūra, o kolegas turkus įkvėpė Lietuvos miestų statiniai“, – pasakoja G. Rakšytė apie atsakingą urbanistinį vartotojiškumą, šįmet atsispindėjusį net trijose kolekcijose. Jungtinėje kolekcijoje „Secundus Gradus“ / Antras žingsnis“ žiūrovas pamatė mečečių vitražus ir dangoraižių bokštus, nusidriekusius per du žemynus. Turkijos kūrėjų jungtinė kolekcija  mušė draugišką įvartį parodydami Trakų architektūros detales savo kolekcijoje „Hand by Hand“. O štai  lietuvio kūrėjo Jono Jakšto, už savo kolekcijas sulaukusio daug publikos simpatijų, kolekcijoje „Kaunas 22“ nugulė Kauno soboras, Pažaislio vienuolynas, Perkūno namas ir kiti įstabūs miesto pastatai.   

Žmoguje ir gamtoje. Žmogaus kūno ir sielos ekologija, išreikšta per trikampių aštrumus, kontrastingumą. Mus supančios gamtos – augalijos ir gyvūnijos – virpesiai ir trapumas. Visa tai atsispindėjo kolekcijose „Blyksnis“ / „Flashlight“ (Paulė Mozūraitytė), „Žaidimas / Game“ (Karolina Gaščiauskaitė), „Fantasyland“ (Miglė Žvirblytė), „Vidinė baimė / Inner Fear“ (Karolina Kemežaitė), „Tropicana“ (Laura Žilinskaitė), „Point to I“ (Inese Dembovska, Latvija), „Dismorfija / Dysmorphia“ (Viktorija Skorupskaitė), „Nude Garden“ (Rūta Kriaučiūnaitė), „Atrprotis“ (Adam Zapletal, Čekija), lietuvių jungtinė kolekcija „Ne(On)“, „Anba“ (Alma Kackane, Latvija), „(Ne)tobula / (Im)perfect“ (Aistė Černiauskaitė).

Kviečiame apžvelgti fotografijas čia.