Daugiau apie egzaminą laikančiųjų emocijas ir įžvalgas galite paskaityti čia.

Pradėkime, kad IT egzaminą sudaro keturios pagrindinės dalys. Iš viso galima surinkti 100 taškų, tačiau jie nėra išsidėstę tolygiai už kiekvieną dalį. 

Maksimalų 10 taškų įvertinimą galima gauti, jei teisingai bus atsakyti testo klausimai, susiję su saugiu ir teisėtu informacijos ir interneto naudojimu. 20 taškų galimaa gauti iš tekstinių dokumentų maketavimo (Microsoft Word). Trečia dalis – skaitinės informacijos apdorojimas skaičiuokle (Microsoft Excel). Čia taip pat galimas maksimalus įvertinimas – 20 taškų. Pusę egzamino įverčio galima gauti iš paskutinės dalies – programavimo (Pascal arba C++).

Šių metų egzamino užduotis galite rasti čia.

Antroje programavimo užduotyje, kuri verta 30 taškų, reikėjo parašyti programą:

„Sporto stovykloje populiari nauja sporto rungtis –vasaros biatlonas. Tai kroso lenktynės su šaudymu į taikinius. Tose pačiose varžybose dalyvauja ir vaikinai, ir merginos. Visi startuoja pagal atrankos etapo rezultatus. Merginos trasą bėga vieną kartą, vaikinai – du. Varžybų startas 9val. Finišas uždaromas 17 val. Trasoje yra dvi šaudyklos po penkis taikinius. Netikslus šūvis vertinamas viena baudos minute, kuri pridedama prie trasos įveikimo laiko. Parašykite programą, kuri pateiktų atskirai vaikinų ir merginų rezultatų sąrašus pagal trasos įveikimo rezultatą didėjančiai. Jei sportininkų rezultatas vienodas, jie turi būti rašomi abėcėliškai pagal simbolių eilutę, ku

Kaip šią užduotį vertina LSMU gimnazijos informatikos mokytojas Kęstutis Budrevičius? Ar tikrai ji buvo neįveikiama, kaip teigė daugelis kalbintų abiturientų?

„Ji buvo panaši į praėjusių metų antrą užduotį. Praėjusiais metais įžvalgoje rašiau formulę „laikas = valandos*60*60 + minutės*60 +sekundės“, šiais metais ji buvo identiška, papildomai reikėjo pridėti netaiklių šūvių baudos minutes.

Antroje programavimo užduotyje (30 t.) moksleiviai turėjo pademonstruoti programavimo gebėjimus dirbti su sąrašais, ieškoti sąraše pagal duotą kriterijų (sportininko numerį), rikiuoti pagal du raktus ir spausdinti pagal nurodytą kriterijų“, – teigė LSMU gimnazijos pedagogas.

„Man asmeniškai programavimo užduotys pasirodė įdomios, susijusios su „realiomis“ situacijomis, egzamino reikalavimo rėmuose. Moksleiviams siūlyčiau dalyvauti įvairiuose IT, programavimo konkursuose ir taip išsiugdyti gebėjimą mąstyti ir programuoti stresinėse situacijose“, – įsitikinęs K.Budrevičius.

Jei kalbėsime apie pirmąją programavimo užduotį, kuri neužkliuvo mokiniams, anot informatikos mokytojo, joje reikėjo aprašyti kintamuosius, žinoti sveikųjų skaičių dalybą ir liekanos skaičiavimą (/ ir %), gebėti kurti funkcijas.

Primename, kad prekybos vietose jau galima rasti naujausią žurnalo „Kur stoti“ numerį, kuriame apstu informacijos apie stojimą, konkursinį balą ir panašios informacijos, aktualios abiturientams.

Jei norite „pasimatuoti‘“ vieną ar kitą studijų programą, kviečiame išbandyti mūsų konkursinio balo skaičiuoklę, kuri preliminariai padės jums įsivertinti: ar galėtumėte svajoti apie būsimas studijas norimoje aukštojoje mokykloje.