Nuo 2019 m. stodami į Laivybos ir uostų inžinerijos specialybę studentai turi išskirtinę galimybę pasirinkti vieną iš net 5 specializacijų: Jūrų uosto inžinerijos, Jūrų transporto logistikos, Išmaniosios Jūrų transporto inžinerijos, Laivų projektavimo ir statybos, Suskystintų gamtinių dujų terminalų inžinerijos ir valdymo.

Pasirinkę bet kurią iš šių specializacijų, jaunuoliai taps aukščiausios inžinerinės kvalifikacijos specialistais, gebančiais generuoti naujas ir originalias idėjas, valdyti ir organizuoti technologinius procesus, gilinsis į laivų ir jūrų transporto pramonę, pažins uosto veiklą.

Studijų programos absolventai turi itin plačiais įsidarbino galimybes dėl studijų išskirtinumo ir šios srities specialistų poreikio didėjimo sparčiai besiplečiant Klaipėdos miesto uostui ir jūrinei pramonei.

Didžiausios jūrinės inžinerinės pramonės įmonės „Vakarų laivų gamyklos“ (VLG) įmonių grupės personalo vadovė Ala Minkevičienė sako, kad aukštos kvalifikacijos jūrinės inžinerijos pramonės specialistų – projektuotojų, statybos ir remonto inžinierių trūkumas buvo juntamas pastarąjį dešimtmetį. Tai reiškia, kad tokių specialybių absolventų perspektyvos darbo rinkose yra puikios.

„Baigę studijas tokie specialistai gali nesunkiai susirasti gerai apmokamą darbą ir realizuoti save. Jau dabar VLG įmonių grupėje dirba antro, trečio kurso jūrinės inžinerinės pramonės specialybių studentai. Sudarome jiems galimybes augti profesinėje srityje – derinti studijas ir darbą, o tai būsimiems specialistams leidžia pamatyti profesijos užkulisius, teorines žinias pritaikyti praktikoje, kaupti praktinius įgūdžius ir tapti savo srities profesionalais. Daugelis tokių specialistų, baigę studijas, tęsia karjerą mūsų įmonių grupėje“, – apie būsimas laivybos ir uosto inžinierių karjeros galimybės pasakojo A. Minkevičienė.

Pasirinkę Jūrų uostų inžinerijos specializaciją studentai įgyja transporto ir jūrų uostų inžinerijos bei krovos technologijų žinių, išmoksta naudotis informacinėmis kompiuterizuotomis IT sistemomis. Šios studijos užtikrina darbo vietą Klaipėdos uoste, jūrų pramonės ir logistikos įmonėse.

Ypač juntamas Jūrų transporto logistikos specialistų poreikis. Šios specializacijos studentai mokosi valdyti svarbių objektų bei laivų judėjimą jūromis, kuria ir vysto logistikos tiekimo grandines, centrus bei platformas. Jūrų transporto logistikos specialisto darbas – mėgstantiems valdyti situaciją ir turintiems greitą reakciją.

Kita specializacija – Išmanioji jūrų transporto inžinerija – apima tiek jūrų transporto inžinerijos, tiek informacinių technologijų žinias. Šių studijų metu akcentuojamos inovacijos transporte, gamyboje ir kitose žmogaus veiklose. Tai sritis skirta tiems, kurie domisi transporto naujovėmis, išmaniuoju įrenginių automatizavimu, inovacijomis ir technologijomis.

Tiems, kurie kaskart su nuostaba žvelgia į kruizinius ar konteinerinius laivus, puikiai tinka vienintelė Baltijos šalyse universitetinių studijų specializacija Laivų projektavimas ir statyba. Ją pasirinkusieji, į laivus ne tik žiūrės, bet ir juos projektuos patys. Absolventai taps tiek Lietuvoje, tiek užsienyje itin patraukliais specialistais.

Šios specializacijos vadovas ir įmonės MB „Inotesa“ savininkas, Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto doc. Dr. Vasilij Djačkov pabrėžia, kad šios srities specialistų ieškoma desperatiškai, todėl absolventų karjera garantuota.

„Karjeros pasirinkimas didelis – nuo projektuotojo iki gamybos vadovo. Specialistai reikalingi laivų projektavimo, laivų statybos ir remonto bei ofšorinių konstrukcijų gamybos įmonėms. Vien Klaipėdoje jų yra virš 50! Didelė ir pasaulinėje rinkoje veikiančių įmonių veiklų įvairovė - nuo pramoginių katerių ir jachtų iki didžiulių kruizinių ir krovinių laivų. Jau šiandien Europos laivų statyklos užpildytos pelningais kruizinių laivų užsakymais iki 2024 m.“, – teigė Laivų projektavimo ir statybos specializacijos vadovas.

V. Djačkov pabrėžia, kad specializacijos dalykus dėsto įmonėse dirbantys profesionalai, tačiau didžiausią pasitenkinimą suteikia šios studijų krypties „produktai“.

„Kai tavo suprojektuotas laivas yra pastatytas, kai gali pastovėti ant jo denio ar net leistis į kelionę per jūrą – tada supranti savo darbo prasmę ir jauti pasitenkinimą“, - pasakojo V. Djačkov.

Trečiajį Laivo inžinerijos kursą baigusi studentė Vestina Masiulytė taip pat tikina, kad ši studijų kryptis užtikrina stabilumą ir karjeros perspektyvas.

„Tai studijos, kurių metu įgytos žinios ir patirtis gali būti ne sunkiai pritaikomos bet kurioje laivybos srityje ne tik Klaipėdoje, bet ir visame pasaulyje. Laivybos pramonė nuolat tobulėja ir reikalauja vis naujų idėjininkų, specialistų. Pati darbą pagal specialybę gavau dar studijuodama antrame kurse, vienoje VLG grupės įmonių “Western Baltic Engineering” laivų projektavimo kompanijoje. Studentų perspektyvos tikrai didelės, tik reikia turėti noro domėtis ir dirbti“, – tvirtino studentė.

Visiškai nauja ir itin perspektyvi KU siūloma specializacija – Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalų inžinerija ir valdymas. Tokia studijų programa taip pat nevykdoma jokioje kitoje Baltijos šalyje, todėl užtikrina plačias absolventų įsidarbinimo galimybes. Absolventai laukiami ne tik SGD terminaluose, bet ir transporto priemonių projektavimo, gamybos ir remonto bei eksploatavimo įmonėse, atsinaujinančios energetikos sektoriuje.

Pirmą kursą baigusi Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalų inžinerijos studentė Ingrida Karapetrova, ką tik gavusi AB „Klaipėdos nafta“ stipendiją, pripažįsta, kad pasirinkdama inžinerinę specialybę tikėjosi sulaukti kandžių replikų, jog tai vyriška profesija. Tačiau taip toli gražu nėra. O jei kartais pasigirsta panašios pastabos, Ingrida turi puikų argumentą: „Technikos mokslai man puikiai sekasi, o ir studijuojančių merginų ne taip jau mažai. Ką jau kalbėti apie tai, kad nemaža dalis fakulteto dėstytojų – moterys!“, – sako studentė.

Ingrida visiškai nesigaili savo studijų pasirinkimu. Juo labiau, kai SGD rinka nenumaldomai plečiasi.

„Jau pirmame kurse įgytos bendrosios inžinerinės žinios priverčia į paprasčiausias kasdien matomas konstrukcijas pažvelgti kitaip, pastebėti reikšmingas detales, kurių anksčiau niekuomet nepastebėdavau“, – teigia būsima antrakursė.

Jūrų inžinerijos katedros vedėjas, programų Išmanioji jūrų transporto inžinerija ir SGD inžinerija ir valdymas vadovas prof. habil. dr. Sergejus Lebedevas pabrėžė, kad šios studijų programos absolventai turės integruotą jūrų inžinerijos krypties parengimą, praplėstą informacinėmis technologijomis.

„Laivybos ir uostų inžinerija kuria plataus profilio jūrų inžinerijos specialistus, gebančius atrinkti mokslinę ir profesinę informaciją, formuluoti ir analizuoti jūrų inžinerijos uždavinius, kurti ir įgyvendinti  technologinius projektus, adaptuoti IT metodus ir instrumentus skaitmenizuojant jūrinį sektorių, įvertinti inžinerinių sprendimų poveikį visuomenei ir aplinkai, laikytis profesinės etikos bei inžinerinės veiklos normų, suvokti mokymosi visą gyvenimą svarbą ir jam pasirengti“, – pasakojo profesorius.