„Išmanaus ekrano, kaip atviros platformos visiems programų kūrėjams idėja kilo neatsitiktinai – net darbe į savo veiklą mes žiūrime kūrybiškai ir nekasdieniškai. Su kolegomis sugalvojome, kaip toks ekranas galėtų atrodyti, kokie būtų jo funkcionalumai ir kokio panaudojimo tikimės iš jo ateityje“, – pasakoja „Danske Bank“ Markets IT komandos projektų vadovas Gražvydas Šedys. „Mūsų sumanytas išskirtinumas – stambūs pikseliai, primenantys 9-ojo dešimtmečio kompiuterinius žaidimus. Turbūt daug kas su nostalgija prisimena praeito amžiaus laikus, kai būdavo populiarūs tokie žaidimai, kaip „Space Invaders“, „Pac-Man“ ir kiti, kurie būdavo žaidžiami senomis žaidimų konsolėmis ir vaizdas susidarydavo iš labai ryškiai matomų pikselių.“

Planuojama, kad pirmuoju ekrano gyvavimo etapu jis taps banko darbuotojų kūrybinių bandymų platforma – jau dabar čia galima išbandyti interaktyvų žaidimą, kai ekranas virtualios patirties principu bendraudamas su žaidėju, padeda jam intuityviai nuspėti žaidimo scenarijų. Ateityje planuojama, kad, pritaikius dirbtinio intelekto galimybes, jo panaudojimo galimybės plėsis, o išbandyti savo jėgas ir siūlyti idėjas, kurti žaidimus ar filmukus galės ir visi norintys.

Pasak ekrano gamybai vadovavusio VGTU „LinkMenų fabriko“ Mechanikos laboratorijos vedėjo Ričardo Leščinsko, kadangi tai išskirtinis ir vienetinis gaminys, viską teko daryti nuo pat  pradžių: ieškoti idėjų, techninių ir inžinerinių sprendimų, daug bandyti ir eksperimentuoti.  „Tai – mūsų išskirtinumas, kad gebame lanksčiai pažiūrėti į nestandartines užduotis. Mes visas paslaugas, specialistus ir technologijas turime po vienu stogu, todėl galime imtis tokių unikalių bei kompleksinių projektų ir kolegoms iš banko pasiūlyti ne tik inžinerinius, bet ir kūrybinius sprendimus“, – teigia VGTU „LinkMenų fabriko“ atstovas.

Ekrano gamybos metu buvo naudojamos inovatyvios greito prototipavimo technologijos, tokios kaip 3D spausdintuvai, lazerinės pjaustyklės ir CNC frezavimo staklės. Ekrano įstrižainė siekia beveik 4 m., o kraštinių ilgis – 2,77 m. Kad būtų patogu jį gabenti, ekraną galima išskirti į segmentus ir vėl nesunkiai mechaniškai ir elektroniškai sujungti. Nemažu iššūkiu ekrano kūrėjams tapo jo estetinis vaizdas. Išjungtas jis visiškai neprimena standartinio televizoriaus, o atrodo kaip interjero detalė – baltas, tekstile padengtas skydas, koks dažnai naudojamas interjeruose siekiant sukurti erdvės pojūtį. Įjungus ekrane ima šviesti programuojamos LED lemputės, kurios yra izoliuotos į 33,3 mm dydžio kvadratines celes – būtent jos ir sudaro gan stambius pikselius, kurių pageidavo užsakovas. Iš viso ekraną sudaro 6724 pikseliai (82x82 px) ir kaip juokauja gamintojai, taip gerokai lenkia Nokia 3310. Su kompiuteriu ekranas jungiamas standartine jungtimi, ekrano valdiklio programavimas buvo patikėtas VGTU ketvirto kurso studentui.

Abi pusės sutaria, kad toks bendradarbiavimas yra vertingas. „Projektai kaip šis sustiprina ryšius ir griauna mitus, kad mokslas ir verslas negali bendradarbiauti. Ypač tokie projektai naudingi mūsų studentams, kurie dirba su mumis komandoje. Jie gauna konkrečias užduotis, susiduria su realiais iššūkiais ir dalyvauja visame kūrybiniame procese – pamato, kaip iš idėjos ir brėžinio gimsta realus fizinis daiktas“, – pabrėžia VGTU „LinkMenų fabriko“ Mechanikos laboratorijos vedėjas R. Leščinskas.

Pamatyti ekraną ir išbandyti banko darbuotojų sukurtą žaidimą bus galima Inovacijų savaitės metu  rugsėjo 16 d. 15.00–16.00 val., apsilankius „Danske Bank“ DIGTL biure, esančiame A. Goštauto g. 12 A Vilniuje.