Kas yra Švediška Fika? Ar švedai punktualūs? Kokias skaitmenines priemones geriausia naudoti norint suprasti kitų kultūrų žmones? į šiuos ir kitus klausimus vasario 24 d, vykusiame renginyje atsakymus pateikė bei patyrimais dalinosi keturi Vilniaus technologijų centro gimnazistai. Jie, pagal Nordplus Junior projektą vasario pradžioje vyko į Švedijos Nyšiopingo (Nyköping) gimnaziją.  
 
Švedijoje susitikę su 16-18 metų mokiniais iš Estijos, Danijos, Islandijos, Suomijos Jorūnė, Kamilė, Aurimas ir Teosoras lankėsi reklamos agentūroje, šiuolaikiniame muziejuje, bendravo su imigrantais ir kūrė video siužetą. Iš projekto šalių dalyvių mokinių sudarytos penkios tarptautinės mokinių grupės ieškojo įvairių sprendimų – būdų kaip komunikuoti, sužinoti kuo daugiau apie kitų kultūrų asmenis gyvenančius greta mūsų, aiškinosi įvairiose šalyse susijusius gajus mitus.
Susirinkusiems bendramoksliams pasakodami įspūdžius, mokiniai džiaugėsi, kad iššūkiai su kuriais buvo susidurta padėjo tobulėti. „Didžiausias iššūkis buvo dirbti tarptautinėje komandoje – susikalbėti, kurti planą ir jį vykdyti“ – prisiminė Jorūnė. Merginai antrino ir Teosoras teigdamas, kad darbo komandoje metu stipriai jautėsi kultūriniai skirtumai, ypač planavime: „Jie labai daug kalba. Viską viską iškalba ir tik po to kuria planą, o tada dar kalba kol jį pasitvirtina ir tik tada imasi griežtai vykdyti tą planą. Man labiau patinka lietuviškas variantas, kuomet iš karto darome“, - neslepia gimnazistas. Komandinio darbo subtilumais dalinosi ir Kamilė. Merginos teigimu jų komanda išsiskirstė į kelias dalis ir dirbo atskirai, tačiau galų gale galutinį rezultatą padarė drauge: „Buvo truputį keista taip dirbti, bet tikriausiai mūsų grupei tai buvo tinkamas variantas, nes sukūrėme vieną geriausių filmukų“.
 
Pasakodami apie pažintį su Švedų kultūra mokiniai pristatė kasdienę švedišką šventę Fiką. Fika dažnai išverčiama kaip kavos ir pyragėlio pertrauką, tačiau iš tiesų simbolizuoja proto būseną, požiūrį ir yra svarbi Švedijos kultūros dalis. Daugelis švedų mano, kad būtina skirti laiko fikai kasdien, t.y. skirti laiko draugams ir kolegoms, pasidalinti kava ir saldžiais užkandžiais.
 
Vertindami gautą naudą mokiniai pripažino, kad turėjo išskirtinę galimybę tobulinti anglų kalbos įgūdžius, praplėtė akiratį, sustiprino darbo komandoje gebėjimus. Užduočių formatas „pamąstyti ir kurti“ dalyviams labai patiko. Jie vienbalsiai sutiko, kad besimokydami mokykloje norėtų dažnesnio tokio formato naudojimo.