Dėstytoja, trumpai pristatykite save.
Esu Daiva Žilienė, Panevėžio kolegijos dekoratyvinės kosmetikos procedūrų dėstytoja. Taip pat dėstau dar du modulius kurie man ne mažiau svarbūs: įvaizdžio kūrimą bei išvaizdos stilių ir dizainą. Be dėstytojos darbo taip pat dirbu grožio salone, esu vizažistė, grimerė, dirbu su specialiaisiais efektais. Savo srityje stengiuosi nuolat tobulėti, dalyvauju konkursuose, mokymuose, seminaruose. Taip pat pati rengiu įvairius mokymus, seminarus, kuriuose dalinuosi savo žiniomis.
Kokios aplinkybės nulėmė tai, kad tapote dėstytoja? Kuo sužavėjo ši profesija?
Visada mėgau bendrauti su įvairiais žmonėmis, jiems patarti, kažkada esu svajojusi būti psichologe, taigi man darbas su žmonėmis teikia malonumą, o ypač su jaunais žmonėmis, labai smagu perteikti savo žinias ir jaustis naudinga.
Siekiu suteikti studentams kuo daugiau pasitikėjimo savimi, noro siekti savo svajonių, motyvuoti juos mokytis, padėti suprasti, kad žinios, kurias jie gauna mokydamiesi kolegijoje, jiems yra pamatas tolimesniame gyvenime, kuris formuos jų mąstyseną ir asmenybę.
Kaip manote, koks turėtų būti geras dėstytojas?
Geras dėstytojas – visų pirma savo srities profesionalas, mokantis žinias pertekti ne tik teoriškai, bet ir praktiškai. Manau, kad geras dėstytojas turi sugebėti sudominti studentą, mokėti išklausyti, patarti, įkvėpti siekti savo tikslų. Taip pat geras dėstytojas turi pats nuolat tobulėti, ieškoti naujovių, būti pavyzdžiu savo studentams.
O ką laikote geru, pavyzdingu studentu?
Pavyzdingas studentas įsiklauso į dėstytojo žodžius, laiku atlieka paskirtas užduotis, turi savo nuomonę ir moka ją argumentuoti, toks studentas į pasaulį žvelgia plačiau, turi savo tikslą gyvenime, žino, kuo norės tapti po kelių metų ir to siekia. Man kiekvienas studentas yra kažkuo savaip unikalus, įdomus, su kiekvienu stengiuosi rasti bendrą kalbą.
Kokiais būdais stengiatės sudominti savo studentus paskaitų metu?
Stengiuosi sudominti pagrįsdama teoriją praktiniais pavyzdžiais tiek iš savo, tiek iš kolegų patirties. Skiriu užduotis, kurios reikalauja kūrybiškumo, platesnio mąstymo.
Pavyzdžiui, šiais metais studentės turėjo gaminti galvos apdangalus. Aš skyriau užduotį, trumpai paaiškinau, ko prireiks jai atlikti ir buvau maloniai nustebinta kiek daug idėjų jos turi, kokios kūrybiškos yra.
Manau, kad studentą svarbu sugebėti tinkamai paskatinti, pasakyti, kad jis gali tai padaryti, kad bus labai gražu, įdomu ir tada studentas daug labiau stengiasi. Taip pat siekdama sudominti studentus rengiu seminarus, kviečiu įdomius žmones, kurie turi ką papasakoti, pasidalinti patirtimi ir panašiai.
Gal prisimenate kokį linksmą nutikimą iš kolegijos gyvenimo?
Labai smagu prisiminti studenčių prieš Šv. Kalėdas mums visoms suorganizuotą bendrą fotosesiją kolegijoje. Likau tikrai labai maloniai nustebinta, labai smagiai praleidome laiką.
Papasakokite trumpai apie save, savo laisvalaikį.
Aš esu ne tik dėstytoja, bet ir dviejų mažų vaikučių mama. Kai laisvalaikio neleidžiu su vaikais ir šeima, piešiu paveikslus, dekoruoju knygas, dalyvauju įvairiuose vizažo konkursuose ir šiaip turiu begalę idėjų, kurias noriu įgyvendinti.
Mano aistra yra Helovino grimai – darau juos ne tik kitiems, bet ir sau. Mano galva visada kažkuo užimta, manau, kad tai ir yra mano gyvenimo variklis, niekada negalėčiau nieko neveikti.
Ko palinkėtumėte studentams, ieškantiems savo kelio į sėkmę?
Manau, kad sėkmė neateina savaime, turime daug dirbti, todėl linkiu nesustoti viename taške, nuolat tobulėti, dalyvauti, stengtis – juk ne viskas pavyksta iš pirmo karto.
Taip pat linkiu labiau pasitikėti savimi, daugiau galvoti apie teigiamus dalykus ir mokėti pasidžiaugti net ir mažomis savo pergalėmis.