Dirbo penki skirtingų disciplinų studentai
KTU studentai drauge su dėstytoja doc. Jurgita Dabulyte-Bagdonavičiene išsikėlė tikslą sukurti įrankį, padėsiantį analizuoti ir prognozuoti Lietuvos darbo rinkos pokyčius bei atlyginimų tendencijas.
Projektą vystė penki trečio kurso tiksliųjų mokslų studentai: trys studentai iš taikomosios matematikos studijų krypties, o du – iš informatikos. Kiekvienas komandos narys turėjo savo atsakomybes, užduotis tiek kuriant ir vystant puslapį, tiek rengiant produkto rinkos ir finansų analizės aprašymus.
Studentai sukūrė interneto svetainę Workera.lt (taip pat paskyrą socialiniame tinkle „Instagram“ – workera_lt), kurioje pateikiami Lietuvos istoriniai darbo rinkos duomenys, taip pat joje galima rasti užimtumo ir nedarbo lygių kitimo tendencijas 1998–2024 m., galima sužinoti, kaip 2020–2025 m. laikotarpiu kito atlyginimai, rasti įvairių kitų funkcijų.
„Prognozavimo skiltis svetainėje šiuo metu dar pildoma. Prognozėms atlikti pasirinktas laiko eilučių analizės metodas – „Prophet“, todėl artimiausiu jau galėsime pasidalyti gautomis įžvalgomis“, – sako viena iš projekto kūrėjų Agnė Vitkauskaitė.
Sunkiausia – išsigryninti tikslą ir rasti kompromisą
Kaip pasakoja A. Vitkauskaitė, teko susidurti su nemažai komandinio darbo iššūkių. Vienas pirmųjų – tikslo išsigryninimas. Kiekvienas komandos narys turėjo skirtingas idėjas bei vizijas, kaip turėtų atrodyti galutinis produktas. Atlikus vartotojų tyrimą bei pastebėjus didelį jaunimo nedarbo lygį, buvo išsiaiškinta, koks įrankis būtų patraukliausias ir teiktų daugiausiai naudos.
„Dar vienas iššūkis, kurį teko įveikti, buvo rasti duomenų teikėjus. Nusprendėme istorinius darbo rinkos duomenis imti iš Oficialiosios statistikos portalo bei sėkmingai susitarėme su Užimtumo tarnyba dėl jų darbo skelbimų panaudojimo ir viešinimo“, – pasakoja studentė Agnė.
Svetainės tikslinis vartotojas – tobulėti siekiantis 15–29 metų jaunas žmogus. Workera.lt svetainė yra skirta padėti jaunam žmogui pradėti karjeros kelią. Tinklalapis yra pasiekiamas viešai. Jame galima rasti kurstoti.lt asmenybės testą, padedantį geriau save pažinti ir rasti tinkamiausią profesiją.
Taip pat pateikiami Lietuvos darbo rinkos istoriniai duomenys, įvairių profesijų atlyginimų tendencijos. Svetainėje yra ir darbo skelbimų bei naujienų skiltys, kuriose pateikiami naujausi darbo pasiūlymai bei informacija apie darbo rinkos pokyčius.
„Kaip jau ir minėjome, svetainė dar pildoma ir tobulinama. Artimiausiu metu bus pasiekiama prognozių skiltis, kurioje bus pateikiamos atlyginimų prognozės likusiems 2025 metams“, – apie dar laukiančius darbus pasakoja Agnė.
Projekto nauda – įvairiapusė
KTU modulis Produkto vystymo projektas – tai tarpdisciplininis modulis, sujungiantis tarpkrypčius studentus bendram darbui, sprendžiant realaus pasaulio iššūkius ir kuriant inovatyvius sprendimus. Kiekvienas komandos narys šio modulio metu galėjo pritaikyti iki šiol studijų metu įgytas žinias praktiškai, kurdamas svetainę.
Be abejonės, šis projektas suteikė nemažai naudos – sustiprino komandinio darbo įgūdžius, padėjo geriau suprasti produkto vystymo procesus ir leido iš arčiau tai patirti. Taip pat kurso metu mokėmės iš tikrų savo srities profesionalių KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto dėstytojų, kurių patarimai ir pagalba pravertė atliekant rinkos ir finansų analizes.
„Mūsų komandai vadovavo šauni mentorė, KTU Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto docentė Jurgita Dabulytė-Bagdonavičienė, kuri prižiūrėjo mūsų produkto vystymo progresą, dalijosi idėjomis ir įžvalgomis, kai pritrūkdavo motyvacijos – nuolat skatino ir palaikė“, – pasakoja studentė Agnė.
Vystant patį produktą ir atliekant rinkos analizę nemažai teko pasidomėti apie darbo rinką, jos pokyčius, kokie veiksniai tai lemia, studentai mėgino išsiaiškinti, kodėl tokie dideli nedarbo rodikliai, ypač tarp jaunimo.
„Pastebėjome, jog pastaroji problema Lietuvoje šiuo metu yra opiausia, todėl mūsų kaip svetainės kūrėjų misija – pritraukti jaunimą į darbo rinką ir padėti jaunam žmogui pamatyti įvairių sričių specialistų atlyginimų tendencijas, poreikį įvairiuose šalies regionuose, atrasti tinkamą sritį pagal asmenybės tipą“, – teigia studentė.
Turbūt pati įsimintiniausia ir labiausiai įstrigusi patirtis – dalyvavimas Kauno technologijos universiteto inovacijų parodoje „Technorama 2025“. Joje inovacijų kūrėjams ir technologijų entuziastams studentai pristatė kuriamą svetainę, kvietė visus norinčius išbandyti jos funkcionalumus bei sulaukė nemažai paskatinančių žodžių bei patarimų, ką būtų galima patobulinti.