Anot fizikos mokytojos ir Lietuvoje gerai žinomos jaunųjų fizikų „Fotono“ mokyklos, kurioje moksleiviams organizuojamos neakivaizdinės fizikos studijos, vadovės Dianos Leskovienės, gamtos mokslų specialistų itin trūksta. Šį rudenį vien Kelmės rajone fizikos mokytojų ieškojo net 4 mokyklos. Kasmet gamtos mokslų pedagogų poreikis augs vis labiau, todėl ši sritis jaunam žmogui itin perspektyvi.  

Šiaulių universitete, kuris be kita ko, veiks ir kaip vienas iš trijų mokytojų ruošimo centrų Lietuvoje, jau dabar stojantiesiems yra siūloma rinktis Integruotų gamtos mokslų pedagogikos studijų programa, kurią baigę absolventai kaip tik ir bus paruošti dirbti gamtos mokslų mokytojais. Tokių specialistų po studijų mokyklos ypač lauks, todėl darbo vieta jiems yra beveik garantuota. O Švietimo ir mokslo ministerijos sprendimu šiai studijų programai Šiaulių universitete skyrus 15 valstybės finansuojamų vietų, 15 įstojusiųjų už studijas nereikės mokėti.

Specialistai, kurie aprėps kelias sritis

„Absolventas, baigęs šias studijas, nejaus didelės konkurencijos, nes šios srities pedagogų labai trūksta. Baigusieji šią specialybę gali dėstyti integruoto gamtos mokslų kursą „Gamta ir žmogus“ 5-6 klasėms ir integruotų gamtos mokslų kursą arba atskirus tiksliųjų mokslų dalykus: fiziką, biologiją bei chemiją moksleiviams iki 8 klasės. Tad, galima sakyti, absolventas turi didesnes galimybes rasti darbo, bei susidaryti tinkamą darbo krūvį mokykloje. Tai labai naudinga tiek mokykloms, tiek patiems specialistams, kadangi vienoje mokykloje užteks vieno specialisto, kuris aprėps keletą sričių“, – sakė D. Leskovienė.

Integruotų gamtos mokslų pedagogika – unikali studijų programa, orientuota į pasaulines mokymo tendencijas. Šiuolaikinei mokyklai ir šiuolaikiniams mokiniams, jau neužtenka tradicinio mokymo ir tradicinės pamokos. Vis labiau jaučiamas poreikis inovatyvių, nebijančių naujovių, žingeidžių ateities pedagogų. Tokius specialistus ir ruošia ši studijų programa.

„Gamtos mokslai visada turėjo stereotipą „kieti“ mokslai, tad abiturientams jie atrodo truputį gąsdinantys, tačiau nereikėtų baimintis. Renkantis šią specialybę būsimi studentai mokysis visko nuo pagrindų. Jei stojantysis turi tvirtą norą dirbti su

Naujos kartos pedagogų nedaug

Skirtingų gamtos mokslų integravimas šiuo metu yra viena iš prioritetinių Lietuvos švietimo krypčių. Integruotas gamtos kursas 7-8 klasėse šiuo metu pradėtas diegti dar tik keliose Lietuvos mokyklose, tačiau jau nuo kitų metų ši disciplina startuos daugelyje Lietuvos mokyklų.

„Ne paslaptis, kad šiuo metu valstybės bendrojo ugdymo įstaigose gamtos mokslus dėsto vyresnio amžiaus pedagogai. Maždaug po dešimtmečio šie pedagogai pasitrauks iš mokyklų, o naujos kartos pedagogų yra nedaug. Pati prieš dešimt metų baigiau studijas. Tais metais baigėme tik penkiese, o po mūsų baigiančiųjų šios srities studijų programą nebebuvo. Tad jau dešimtmetį šios srities pedagogų neberuošiama. Šių pedagogų trūks ne tik miesto mokyklose, bet dar didesnė, netgi katastrofiška padėtis bus rajono mokyklose“, – apie gamtos mokslų srities pedagogų trūkumą pasakojo D. Leskovienė.

Naudinga profesiniu ir ekonominiu aspektu

Fizikos mokytoja dirbanti D. Leskovienė pasakojo, kad pagal naujausias švietimo tendencijas, į dėstomas disciplinas stengiamasi integruoti daugelį dalykų. Štai į fizikos dalyką specialistei tenka integruoti tiek chemijos, biologijos, informacinių technologijų ir daugelį kitų disciplinų. D. Leskovienės įsitikinimu, tai naudinga tiek profesiniu, tiek ekonominiu aspektu, nes kelių gamtos mokslų disciplinų išmanymas leis geriau prisitaikyti prie rinkos sąlygų, galės dėstyti ir atskiras disciplinas.

„Mano baigta Fizikos ir kitų gamtos mokslų studijų programa, kuri yra labai panaši į jau kelis metus vykdomą Integruotų gamtos mokslų studijų programą, labai padeda ruošiantis pamokoms, nes studijų metu įgytos žinios nėra vien apie fiziką, bet ir apie gretutines gamtos mokslų disciplinas“ – sakė D. Leskovienė.

Specialistė, baigusi Šiaulių universitetą, tikino šioje aukštojoje mokykloje studentai gaus tikrai aukšto lygio studijas orientuotas į šiuolaikinę visuomenę, švietimo koncepcijas, šių laikų mokinių poreikius bei kokybiškas paskaitas, paremtas visapusišku universiteto bendruomenės bendravimu ir bendradarbiavimu.