Iš tolimo reiso po užsienio šalis sugrįžo buvęs mūsų mokyklos mokinys Mindaugas Tubis. Tą pačią dieną jis apsilankė mokykloje ir papasakojo, kaip sekėsi naujame darbe. Mindaugas dirba UAB "Bleiras Logistics" (Utena) tarptautinių vežimų vairuotoju ekspeditoriumi. Šią specialybę jis įgijo Anykščių technologijos mokykloje (programą baigė 2017 m.). UAB "Bleiras Logistics"teikia visas automobilių gabenimo paslaugas privatiems asmenims, automobilių gamintojams ir importuotojams. Pagrindinė kompanijos veiklos kryptis – naujų ir naudotų automobilių pervežimai tarptautiniais ir vietiniais maršrutais.

                      Dar besimokydamas mokykloje Mindaugas išlaikė „B“ (lengvojo automobilio), TR1, TR 2 (traktoriaus) kategorijas. Dirbo ne tik savo šeimos ūkyje, bet ir įmonėje vadybininku, todėl teko  daug vairuoti. Vėliau išsilaikė „C“ (krovininio automobilio) ir „CE“ (krovininio automobilio su priekaba) kategorijas. Labai norėjo išbandyti vairuotojo ekspeditoriaus darbą. Mindaugas ieškodamas darbo atsidūrė „Bleire“.  Vaikinas pasakoja, kad darbdavys kalbėjo nedaug, tiesiog uždavė klausimą: „Ar sugebėsi?“. Mindaugas irgi nedaugžodžiavo: „Reikia pabandyti“. Pirmąjį kartą į reisą jis išvyko su kitu patyrusiu vairuotoju. Tačiau kelionė buvo trumpa. Vaikinas suprato, kad vairuotojas juo ne tik kad nepasitiki, bet ir netiki jo, kaip vairuotojo, gebėjimais. Jis nusprendė, kad tokia kelionė bus kankynė, todėl greitai sugrįžo pas darbdavį, manydamas, kad gali važiuoti ir vienas. Tokį tikslą turėjo jau seniai. Neaišku, ar nuojautos vedamas, ar pasitikėdamas jaunu vairuotoju, o gal, apskritai, stokodamas vairuotojų įmonėje, darbdavys pasiūlė Mindaugui imti autovežį ir važiuoti savarankiškai.

Vaikinas pasakoja: „Išvažiavau iš Lietuvos „tuščias“ (be krovinio). Lenkijos sostinėje- Varšuvoje pasikroviau naudotus automobilius ir nugabenau juos į Vokietiją perdirbimui. „Nissan“ gamykloje pasikroviau naujų automobilių ir nuvežiau juos į Barseloną (Ispanija). Iškrovus juos autovežis buvo pakrautas naujais automobiliais „Peugeot“. Juos nugabenau į Prancūziją ir t. t. Taip važiavau tris mėnesius“. Atrodo, kad po tokio maratono Mindaugas turėtų jaustis nusikamavęs, bet jis žvaliai porina: „Jaučiuosi puikiai. Susitvarkiau, nors nebuvo lengva. Įrodžiau, pirmiausia, sau, kad galiu dirbti vairuotojo ekspeditoriaus darbą. Kai grįžau, darbdavys iš karto paklausė: „Kada galėsi vėl važiuoti? Būtų gerai, kad kuo greičiau, tuo geriau.

“Kelionėje Mindaugas vairavo vilkiką Mercedes-Benz Actros (Euro 6) 2016 m.: „Puikus automobilis. Ergonomiškas. „Nepavedė“. Puikios techninės charakteristikos. Per dieną tenka nuvažiuoti 700-800 kilometrų. Viskas gerai. Telieka pačiam vairuotojui protingai jį naudoti ir palaikyti tvarką „namuose ant ratų“. Automobilyje patogu ne tik važiuoti, bet ir ilsėtis. Vežiojuosi kompiuterį, naršau internete, žiūriu filmus. Patogūs gultai miegui. Naujuose automobiliuose „Dormeo“ čiužinukai. Talpios daiktadėžės, šaldytuvas – maistui“. Mindaugas įsideda maisto iš namų, moka pats gaminti, o jeigu ko nors trūksta,  nusiperka prekybos centruose pakeliui.

Mindaugas kol kas į reisą nevažiuos - jam priklauso poilsio dienos. Vaikinas sako, kad atostogaus: „Bus atostogos. Dirbsiu savo ūkyje. Sėsiu už „John deere“ vairo, arsiu, sėsiu kviečius, tręšiu laukus, purkšiu, lauksiu derliaus, kulsiu, o tada jau vėl į reisą. Toks bus mano poilsis“,- juokiasi Mindaugas. „Žinoma, kad bus laikas bendravimui su artimaisiais ir draugais, bus ir pirtis, ir baseinas, ir šašlykas, bet be alkoholio. Kam gerti? Man to nereikia. Daug džiaugsmo teikia bendravimas su gyvūnais. Mūsų šeimoje yra du nuostabūs landsyrų veislės šunys.“

                             Paklaustas, kokį įvykį jis pavadintų vairuotojo krikštu kelionėje, Mindaugas pasakoja: „Taip, buvo toks įvykis, kurį prisiminus, dar ir dabar šaltas prakaitas išpila. Jau sakiau, kad vilkikas kelyje „nepavedė“, bet „pavedė“ navigacija – „nuvedė“ po tiltu, kaip vairuotojai sako, „pakišo“. Reikėjo grįžti atgal, o apsisukti nebuvo kur. Teko keletą kilometrų važiuoti atbulomis... Tokių momentų pasitaiko daugeliui vairuotojų, bet tikiuosi, kad daugiau nepateksiu į tokią situaciją. Važiuoju ir mokausi, įgyju naujos patirties. Kelyje nėra kitos išeities – reikia važiuoti ir važiuoji“.

                      Apie Anykščių technologijos mokykloje praleistus trej

                      Šiuo metu besimokantiems mokykloje vairuotojo ekspeditoriaus specialybės Mindaugas pataria:

  1. „Mokykloje puikūs mokytojai, galima gauti kokybišką išsilavinimą ir gerai mokytis, tik kuo greičiau tą suprantame, tuo geriau. Deja, dažnai protingos mintys ir supratimas ateina šiek tiek ar gerokai pavėluotai. Išnaudokite galimybes!
  2. Mokykitės užsienio kalbų: anglų, rusų ir kitų! Sunku patikėti, bet darbo reikalais rusiškai galima susikalbėti visose šalyse, bent jau kur aš buvau. Susikalbu ir rusų, ir anglų kalba.
  3. Mokykitės, išmanykit geografiją, nepasikliaukit tik navigacija.
  4. Klausykit mokytojos Neldos Jovaišienės pamokose kiekvieno žodžio, nesigailėsit. Turėsit daug šiais laikais labai reikalingų profesinių žinių, jausitės labiau užtikrinti.
  5. Nuolat tobulinkit vairavimo įgūdžius.
  6. Būkit psichologiškai pasirengę, mokykitės atsparumo emociniam stresui, važiuokite atsipalaidavę, be įtampos, bet išlikite budrūs, susitelkę į kelią, skenuokite aplinką.

                Linkiu sėkmės siekiant tikslųJ“